امام رضا (ع) سنگ صبور اشک و مهر مردمان این سرزمین است

تهران (پانا)- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر در آستانه سالروز ولادت ثامن الحجج (ع) نوشت: امام رضا (ع) میهمان ایران شد و امروز میزبان ایرانیان است؛ بیش از دوازده قرن است که سنگ صبور اشک و مهر مردمان این سرزمین است.

کد مطلب: ۱۰۹۴۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
امام رضا (ع) سنگ صبور اشک و مهر مردمان این سرزمین است

سیدعباس صالحی، ظهر امروز (پنجشنبه، ۱۲ تیر) و در شب ولادت امام رضا (ع) (۱۱ ذیقعده، ۱۳ تیر)، در این پیام افزوده است: این روزها دلتنگ ضریح و رواق اوییم، اما دریچه جان‌مان هم‌چنان گشوده به مهر اوست. میلاد امام مهربانی مبارک.

امام رضا (ع)،‌ هشتمین امام شیعیان است که ۲۰ سال امامت را همزمان با خلافت هارون الرشید (۱۰ سال)، محمد امین (حدود ۵ سال) و مأمون (۵ سال) عباسی برعهده داشت. مأمون عباسی او را به اجبار به خراسان آورد و به اکراه، ولیعهد خویش کرد. حدیث سلسلة الذهب که در نیشابور از ایشان نقل شده معروف است. مأمون میان وی و بزرگان دیگر ادیان و مذاهب جلسات مناظره‌ تشکیل می‌داد که سبب شد همگی به برتری و دانش او اقرار کنند. آن حضرت در طوس به دست مأمون به شهادت رسید و بارگاهش در مشهد مقدس زیارتگاه عاشقان است.

با شیوع بیماری کرونا از ماه دسامبر (آذر) در چین و مشاهده شواهدی از ابتلا به آن در ایران از ۳۰ بهمن گذشته، تدابیر مختلفی برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری به کار بسته شد. در ادامه این مسیر، روز ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا تصمیم به بستن درهای حرم مطهر امام رضا (ع)،‌ در مشهد و حرم حضرت معصومه (ع) در قم و دیگر بقاع متبرکه کرد.

این محدودیت طبق نظر ستاد استانی مقابله با کرونا از ۱۰ خرداد با بازشدن درهای صحن‌های حرم مطهر رضوی به صورت ۲۴ ساعته کاهش یافت اما رواق های آستان مقدس امام رضا (ع) همچنان بسته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار