زنگ خطر وضیعت قرمز کرونا در اردبیل به صدا درآمد

اردبیل (پانا)- فرماندار شهرستان اردبیل از به صدادرآمدن زنگ خطر وضعیت قرمز ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۴۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد
زنگ خطر وضیعت قرمز کرونا در اردبیل به صدا درآمد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردبیل، مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اردبیل از به صدا درآمدن زنگ خطر وضعیت قرمز ویروس کرونا در شهرستان اردبیل خبر داد و گفت: مردم باید ویروس کرونا را جدی بگیرند و پروتکل‌های بهداشتی را به طوری جدی رعایت کنند.

او افزود: متاسفانه حساسیت برخی اقشار مردم نسبت به ویروس کرونا کمتر شده و این امر خطر قرمز شدن وضعیت را جدی کرده است.

فرماندار اردبیل گفت: در حال حاضر مراسم ترحیم و عروسی در خانه‌ها افزایش یافته و خروجی این مراسمات افزایش مبتلا و بستری شدن ویروس کرونا است و مردم باید از برگزاری این مراسمات خوداری کنند، چرا که خطر بازگشت به روال و محدودیت‌های قبلی با این وضعیت وجود دارد.

امامی یگانه بیان کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست و صورت الزامی است و همگان باید این موارد را مبنای کار قرار دهند و از حضور در شلوغی‌ها و تجمع‌ها و مراسم خوداری کنند.

او از برگزاری مانور فاصله گذاری اجتماعی از هفته آینده در اردبیل خبر داد و افزود: این مانور نسبت به مانور‌های قبلی عملیاتی و اجرایی خواهد بود و با کسانی که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در اصناف و مراکز خدماتی رعایت نکنند برخورد جدی می‌شود و مراکز و اصنافی که رعایت نکنند پلمب می‌شود.

فرماندار اردبیل گفت: بیش از ۵۰ اکیب در سطح شهرستان اردبیل در راستای نظارت بر فاصله گذاری اجتماعی حضور خواهند داشت و این نظارت‌ها و بازرسی‌ها تشدید می‌شود.

امامی یگانه افزود: عرضه قلیان ممنوع بوده و برخورد جدی با عرضه کنندگان قلیان برخورد و مراکزشان پلمب می‌شود.

او نقش صداوسیما و خبرگزاری‌ها و فضای مجازی را در حساس کردن مردم و فرهنگ سازی کردن الزامی بودن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و طرح فاصله گذاری بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: سبک زندگی مردم زندگی کردن با کرونا شده و مردم باید خود را به شرایط کرونایی عادت داده و الزامات بهداشتی را رعایت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار