۲ مدرسه مناسب سازی شده بقیه الله و حضرت خدیجه شهر کرمان افتتاح شد

حسینی: در سال ۹۹ در هر استانی حداقل یک مدرسه ترکیبی که شرایط حضور تمام دانش‌آموزان را داشته و مناسب‌سازی شده باشد ساخته و تجهیز می‌شود

تهران (پانا) - مدرسه ۶ کلاسه مناسب سازی شده برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بقیه الله و مجتمع آموزشی حضرت خدیجه (س) ۱۲ کلاسه خیر ساز با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان کرمان در آموزش و پرورش ناحیه دو شهر کرمان به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۱۰۹۴۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
۲ مدرسه مناسب سازی شده بقیه الله و حضرت خدیجه شهر کرمان افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سیدجواد حسینی در آیین افتتاح دبستان خیرساز حضرت بقیه‌الله(عج) کرمان با تبریک ولادت امام رضا(ع) و دهه کرامت اظهار کرد: امروز روز فرخنده‌ای برای من است چرا که در مزار سردار دل‌های انسان‌های جهان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی حضور یافتم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه این مدرسه چند ویژگی دارد، گفت: نخستین توفیق این مدرسه این است که در آستانه ولادت امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) افتتاح می‌شود.

وی با بیان این که همه مهربانی می‌کنند اما اما رضا(ع) پنهانی و بدون هیچ منتی مهربانی می‌کردند، افزود: امام رضا (ع) بسیار مهربان بود و به همین دلیل رئوف لقب گرفت.

حسینی ویژگی دوم این مدرسه را ساخت آن از سوی خانواده شهید محمدحسین یوسف‌ا‌للهی دانست و گفت: این شهید بزرگوار شهیدی است که حاج قاسم سلیمانی سردار دل‌ها که غرور و هویت ملی ما است، می‌فرماید: "من را در کنار شهید یوسف‌اللهی دفن کنید."

وی با بیان این که سومین ویژگی این مدرسه آن است که خانواده فرهنگی این مدرسه را بنا نهاده است، افزود: پدر و تعدادی از اهل این خانه معلم بوده و خانه خود را مدرسه کردند و همچنین اهل خانواده شهید یوسف‌اللهی هستند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به این که امروز آرمان یک مدرسه خوب مدرسه ترکیبی است، گفت: 24 نوع مدرسه در سطح کشور داریم که باید اصلاح شده و به مدرسه ترکیبی تبدیل شوند.

وی با بیان این که همه دانش‌آموزان باید در کنار هم درس بخوانند اما معلمان شیوه درس دادن خود را متناسب با شرایط دانش‌آموزان داشته باشند، افزود: 20 هزار مدرسه در کشور مدرسه ترکیبی است اما بیشتر آنها برای حضور دانش‌آموزان استثنایی مناسب‌سازی نشده است.

حسینی ادامه داد: در سال 99 در هر استانی حداقل یک مدرسه ترکیبی که شرایط حضور تمام دانش‌آموزان را داشته و مناسب‌سازی شده باشد ساخته و تجهیز می‌شود.

وی با بیان این که دهخدا در فرهنگستان خودش مدرسه را شوقستان می‌نامد، گفت: هر جامعه‌ای باید با مدارس آن سنجیده شود و هر چقدر مدارس ما مناسب و شوق برانگیز برای دانش‌آموزان باشد آن جامعه موفق است و مدرسه خوب در راستای سند تحول بنیادین است که باید به آن توجه شود.

به گزارش پانا به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مدرسه بقیه الله با ۶ کلاس درس با داشتن کارگاه و آزمایشگاه و یکهزار و ۴۰۰ مترمربع زیربنای آموزشی در ۴ طبقه با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال ساخته شده است.

بر پایه این گزارش مجتمع آموزشی حضرت خدیجه (س) ۱۲ کلاسه خیر ساز مسکن مهر شهرک مطهری شهر کرمان در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع با زیر بنای یکهزار و ۹۴۷ متر مربع به بهره برداری رسید.
گفتنی است: این مجتمع آموزشی 350 مترمربع حصارکشی، 500 مترمربع محوطه‌سازی، 60 مترمربع سرایداری و 50 مترمربع سرویس بهداشتی دارد و از یک سالن چند منظوره 180 مترمربعی نیز بهره‌مند است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار