حضور ۲ انیمیشن ایرانی در جشنواره «کارتون کلاب» ایتالیا

تهران (پانا) - جشنواره «کارتون کلاب» که در شهر ریمینی ایتالیا برگزار می‌شود، پذیرای ۲ فیلم انیمیشن ایرانی با نام های «این سو، آن سو» و «هویت» شد.

کد مطلب: ۱۰۹۴۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
حضور ۲ انیمیشن ایرانی در جشنواره «کارتون کلاب» ایتالیا

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سی و ششمین دوره جشنواره «کارتون کلاب» که در شهر ریمینی ایتالیا برگزار می‌شود، پذیرای ۲ فیلم انیمیشن «این سو، آن سو» و «هویت» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی شد.

جشنواره بین‌المللی «کارتون کلاب» از ۱۹ تا ۲۹ مردادماه ۹۹ در شهر ریمینی ایتالیا برگزار می‌شود و فیلم‌های انیمیشن «این سو، آن سو» به کارگردانی لیدا فضلی و «هویت» ساخته علیرضا صالحی در بخش مسابقه بین‌الملل این رویداد معتبر سینمای انیمیشن به نمایش گذاشته می‌شوند.

در این دوره جشنواره «کارتون کلاب» ۲۵۰ فیلم کوتاه انیمیشن از سراسر جهان پذیرفته شده و به نمایش درمی‌آیند.

نشان اصلی این جشنواره، جایزه «آقای رُوسی» Signor Rossi Award است که برگرفته از مشهورترین کاراکتر خلق شده توسط برونو بوزتو انیماتور مشهور ایتالیایی است. ۲ سال پیش مهدی خرمیان با انیمیشن «سوزنبان» موفق به کسب جایزه «آقای رُوسی» شده بود.

در خلاصه موضوع انیمیشن «این سو، آن سو» آمده است: «هیچ مرزی نمی‌تواند مانع شکل‌گیری دوستی‌ها و محبت بین کودکان شود. کاش به‌راستی دنیای بزرگسالان هم مانند دنیای کودکان پُر از صلح و دوستی باشد.»

داستان انیمیشن «هویت» نیز به این شرح است: «مردی از خواب بیدار می‌شود، خود را در اتاقی مخروبه و ناآشنا می‌یابد و متعجب و هراسناک اقدام به فرار می‌کند. درب را که باز می‌کند با آیینه‌ای تمام قد روبه رو می‌شود. خودش را در آیینه می‌بیند که صورت ندارد. از شدت ترس آیینه را می‌شکند اما در عین ناباوری به دنیای آیینه سقوط می‌کند و به دنبال هویت‌های جعلی می‌رود. دچار مصائبی می‌شود و در آخر، دنیای آیینه او را به دوراهی می‌رساند و او با انتخاب درست رستگار می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار