مصوبات امروز هیات دولت چه بود؟

تهران (پانا) - در جلسه امروز هیئت دولت که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی رئیس‌جمهوری برگزار شد، وزر امور خارجه گزارشی از مسائل مورد بررسی در جلسه شورای امنیت و روند انزوای آمریکا در جهان، به هیئت وزیران ارائه داد.

کد مطلب: ۱۰۹۴۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد
مصوبات امروز هیات دولت چه بود؟

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت، در جلسه امروز هیئت وزیران همچنین رئیس کل بانک مرکزی و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ترتیب درخصوص وضعیت اقتصادی کشور و حادثه آتش‌سوزی در مرکز درمانی سینا اطهر تهران، به هیئت وزیران گزارش دادند و رئیس‌جمهوری دستورات لازم را در هر مورد صادر کرد. در ادامه جلسه، اعضای دولت به بحث و بررسی پیرامون برخی از پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی پرداخته و آن‌ها را به تصویب رساندند.

اختصاص اعتبار برای تسویه تنخواه پرداختی بابت جبران خسارات ناشی از سیل در استان اصفهان

هیئت وزیران با اختصاص مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار بصورت هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بابت تسویه تنخواه به منظور جبران خسارات ناشی از وقوع سیل در اردیبهشت سال جاری به اماکن مسکونی و تأسیسات زیربنایی مناطق شهری و روستایی، اسکان موقت، تأمین وسایل اولیه زندگی و رفع مشکلات بوجود آمده در تأسیسات زیربنایی، پل‌ها و معابر در برخی از مناطق استان اصفهان، به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اختصاص یافت.

دولت همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را موظف کرد ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام بازسازی، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را هر سه ماه به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کند.

افزایش سقف تسهیلات اعطایی برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی

دولت در راستای تأمین منابع مالی موردنیاز برای بهسازی فضاهای سکونتی و نوسازی مسکن روستایی، با افزایش سقف تسهیلات فردی اعطایی برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی موافقت کرد. به موجب این تصمیم، سقف فردی تسهیلات مذکور برای ۲۰۰ هزار واحد، مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال در سال ۱۳۹۹ تعیین شد.

هیئت وزیران همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را مکلف کرد نسبت به تعیین بانک‌های عامل و سهمیه آن‌ها برای پرداخت تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر (۰۰۰ و۲۵) نفر با ضمانت سفته زنجیره‌ای در سال ۱۳۹۹ اقدام کند.

سود سهم متقاضی برای این تسهیلات (۵) درصد است و سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت یارانه سود (مابه التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار) برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات موضوع این تصویب­نامه را تضمین و تعهد می‌نماید که هزینه‌­های یاد شده را پس از اعلام بانک مرکزی از محل منابع مصوب مربوط در قانون بودجه سنواتی به بانک‌های عامل پرداخت نماید. این تضمین نافی مسئولیت بانک‌های عامل در وصول مطالباتشان نیست.

هیئت وزیران همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را مکلف کرد با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، سهم استانی تسهیلات را تعیین و براساس سهمیه ابلاغ شده توسط بانک مرکزی، نسبت به توزیع سهمیه بانک‌های عامل به تفکیک استان، شناسایی متقاضیان واجد شرایط، معرفی آنان جهت دریافت تسهیلات و نظارت بر ساخت و ساز در چارچوب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان (نظام فنی و روستایی) و رعایت استانداردهای صرفه‌جویی انرژی اقدام کند.

ارجاع برخی از اختلافات در قراردادهای طرح‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی با پیمانکاران به شورای‌عالی فنی سازمان برنامه و بودجه کشور

با تصویب هیئت وزیران و در راستای اصل (۱۳۹) قانون اساسی، اختلاف‌های ناشی از اجرا یا تفسیر قراردادهای مربوط به تعداد ۱۸ طرح عمرانی دستگاه‌های اجرایی با پیمانکاران و مشاوران برای داوری به شورای عالی فنی سازمان برنامه و بودجه کشور با توجه به تعیین شورای مذکور به عنوان مرجع داوری، ارجاع شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار