امام جمعه بردخون

همه باید دست آموزش و پرورش را بگیرند

بردخون(پانا)_ امام جمعه بردخون گفت همه باید به سهم خود دست آموزش و پرورش را بگیرند.

کد مطلب: ۱۰۹۴۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
همه باید دست آموزش و پرورش را بگیرند

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون، حجت الاسلام سیدحسین رکنی‌حسینی در نشست شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون اظهار کرد : باعث خوشحالی و امیدواری است که مسؤولان بخش همراه و در کنار هم برای رفع مشکلات بویژه در حوزه تعلیم و تربیت کار می‌کنند.

امام جمعه بردخون افزود: آموزش و پرورش بزرگ‌ترین نهاد در کشور است که چند میلیون نیرو را در اختیار دارد و با وجود همه مشکلات و کمبودها، خدمات آموزشی و تربیتی را ارائه می‌دهد، هیچ دستگاهی در کشور نیست که چنین زیرمجموعه‌ای داشته باشد اما هیچ کوتاهی صورت نگرفته است.

وی بزرگ‌ترین فلسفه رسالت پیامبران را تعلیم و تربیت دانست و گفت: آموزش و پرورش با مشارکت معلمان و خانواده‌ها این مسیر دشوار را ادامه می‌دهد و حتی با وجود بیماری و چند ماه تعطیلی دست از کار نکشیده و از طریق فضای مجازی فعالیت خود را ادامه می‌دهند زیرا تربیت هیچگاه تعطیل نمی‌شود چون انسان همواره به تربیت نیاز دارد.

رکنی‌حسینی با بیان اینکه در این دوره وظیفه مهم تربیت به خانواده‌ها سپرده شده، عنوان کرد: خانواده‌ها باید دغدغه تعلیم و تربیت فرزندان را داشته باشند، چرا که ادب و تربیت بهترین میراث است.

عضو شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون ادامه داد: تشویق بچه‌ها به فعالیت‌های فرهنگی بویژه اقامه نماز حتی قبل از سن تکلیف ضروری است که والدین به عنوان معلمان اول، فرزندان را در خانه که نخستین پایگاه تربیتی است، پرورش دهند و اگر خانواده‌ها با رفتار و کردار کمک کنند کار آموزش و پرورش آسان می‌شود، زیرا دانش آموزان به سیره عملی نگاه می‌کنند و به حرف کمتر توجه دارند.

وی با تأکید بر اینکه تربیت تنها بر عهده آموزش و پرورش نیست و همه باید مشارکت کنند، ابراز کرد: با توجه به شرایط موجود معلوم نیست مدارس در زمان تعیین‌شده بازگشایی شود و ممکن است کار سخت‌تر شود که باید تدبیری کنیم تا برنامه آینده مشخص شود.

امام جمعه بردخون از متولیان امر قدردانی کرد و افزود: همه باید به سهم خود دست آموزش و پرورش را بگیرند چرا که آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست بار سنگین تعلیم و تربیت را به دوش بکشد و ضروری است خیرین و دلسوزان همراهی کنند و این فرهنگ در جامعه نهادینه شود تا شاهد اعتلای نظام تعلیم و تربیت باشیم.

بخشدار بردخون نیز گفت: امسال در شرایط خاصی قرار داریم و فعالیت مدارس مانند سایر مشاغل و اصناف دارای اهمیت خاصی است که باید برای بازگشایی مدارس، آغاز سال تحصیلی و حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس به گونه‌ای عمل شود تا مشکلی ایجاد نشود.

علی اخلاقی افزود: همکاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی در آموزش و پرورش ضروری است و انتظار داریم مانند سال‌های گذشته، مشارکت گسترده و حداکثری در شروع کار مدارس داشته باشیم که سرویس روستامرکزی، تأمین وسایل و امکانات بهداشتی برای استفاده دانش آموزان و فرهنگیان و آماده سازی مدارس از مهم‌ترین آنها است.

وی با تشکر از دست اندرکاران و متولیان برگزاری امتحانات مدارس بویژه امتحانات نهایی اضافه کرد: انتظار داریم همزمان با آغاز سال تحصیلی، پویش‌های مردمی با مشارکت خیرین، سازمان‌های مردم نهاد و همه اقشار در تأمین نوشت‌افزار و پوشاک دانش آموزان منطقه تشکیل شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون نیز گفت: تلاش بر این است که شرایط مدارس برای بازگشایی، پذیرش دانش آموزان و فعالیت مدارس مهیا شود که با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، نمی‌توان تصمیم قطعی در این زمینه اتخاذ کرد اما وظیفه داریم برای سازماندهی، آماده‌سازی فضای مدارس و ایجاد شرایط متناسب، با همه توان فعالیت کنیم.

ظهیر محمودی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تهیه تجهیزات بهداشتی و ضدعفونی مدارس لازم است که انتظار داریم در زمینه تأمین نیروهای خدماتی مدارس حمایت کافی صورت گیرد و برای تهیه ماسک به حد نیاز مشارکت شود.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش آمادگی دارد با تأمین امکانات، فضا و نیروی انسانی، زمینه آماده‌سازی ماسک برای همه دانش آموزان و فرهنگیان فراهم شود تا خطرات کاهش یابد که برای این کار نیازمند اختصاص اعتبارات لازم هستیم تا بدون دغدغه مدارس بازگشایی شود.

محمودی ادامه داد: سال گذشته 150 دانش آموز دختر با 6 سرویس ایاب و ذهاب می‌شدند که با توجه به مشکلات و کمبودهای موجود، امسال به تنهایی قادر به تأمین هزینه‌های طرح روستامرکزی و خدمت‌رسانی به دانش آموزان روستایی نیستیم و ممکن است هزینه‌های اضافی به خانواده‌ها تحمیل شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون تصریح کرد: در زمینه وسایل خنک‌کننده در منطقه و مدارس هیچ مشکلی نداریم و همه مدارس دارای وسایل خنک‌کننده کافی هستند.

وی با بیان اینکه پذیرای انتقادات و ایده‌ها هستیم، بیان کرد: ستاد ثبت نام در منطقه و مدارس تشکیل شده و بازدیدها به صورت برنامه‌ریزی‌شده در حال انجام است و سنجش دانش آموزان نیز در زمان مقرر صورت می‌گیرد که 112 دانش آموز در شهر و 135 دانش آموز در روستاها سنجش می‌شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون از مشارکت و حمایت همه خیرین، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای غیردولتی منطقه قدردانی کرد و گفت: امسال در شرایط خاصی قرار داریم و امیدواریم این همراهی‌ها همچنان ادامه پیدا کند.

شهردار بردخون نیز گفت: می توان خانواده‌ها را برای پذیرش شرایط جدید آماده کرد زیرا بسیاری از افراد و دانش آموزان اهمیت موضوع را نمی‌دانند که باید از نظر فرهنگی و اجتماعی مردم را آماده کنیم.

عبدالخالق قایدی افزود: مانند گذشته آماده هستیم تا به مدارس در زمینه رفع مشکلات بویژه تأمین نیروهای خدماتی کمک کنیم زیرا وظیفه خود می‌دانیم در ارتقاء فرهنگ و گسترش آموزش منطقه سهیم باشیم.

حیدر مغدانی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره نیز گفت: در سال گذشته فعالیت فرهنگی زیادی داشتیم که شامل یادواره شهدای دانش‌آموز، جلسات مشاوره، کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اجرای طرح حفظ جزء 30 قرآن، مسابقات فرهنگی هنری ورزشی و قرآنی است و با وجود همه مشکلات و کمبودها، برنامه‌های حوزه فرهنگی تربیتی کاهش پیدا نکرده است.

در ادامه اعضای شورا پیرامون برنامه‌های حوزه تعلیم و تربیت به بیان ایده‌ها و نظرات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار