اعضای ایرانی جدید آکادمی اسکار چه کسانی هستند؟

تهران (پانا)- آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار ۸۱۹ نفر را در شاخه‌های مختلف به عنوان اعضای جدید این آکادمی معرفی کرد که در بین این اسامی نام چهار هنرمند ایرانی به چشم می‌خورد.

کد مطلب: ۱۰۹۴۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
اعضای ایرانی جدید آکادمی اسکار چه کسانی هستند؟

به گزارش ایندی وایر، اعضای جدید آکادمی اسکار معرفی شدند. در بین اسامی افراد برگزیده نام چهار هنرمند ایرانی نیز به چشم می‎‌خورد، نرگس آبیار نویسنده و کارگردان فیلم‌های چون «شیار ۱۴۳»، «نفس» و «شبی که ماه کامل» شد در شاخه نویسندگی، ستار اورکی آهنگساز ایرانی در شاخه موسیقی، سمیرا مخملباف در شاخه کارگردانی و علی عباسی سینماگر ایرانی دانمارکی نیز در شاخه کارگردانی به عضویت آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار درآمده‌اند.
از میان 819 عضو جدید آکادمی اسکار، 36 از افراد انتخاب شده غیرسفیدپوست، 45 درصد زن و 49 درصد نیز از کشورهای دیگر انتخاب شده‌اند.


انتخاب اعضای غیرسفیدپوست در راستای تلاش برای حمایت از این قشر و و افزایش تنوع نژادی انجام شده است.
همچنین 13 نفر از عوامل فیلم کره‌ای «اَنگل» به کارگردانی «بونگ جون هو» که سال گذشته به عنوان اولین فیلم غیرانگلیسی زبان موفق به کسب جایزه اسکار شاخه بهترین فیلم را داشت، به عضویت آکادمی درآمدند که شامل پنج بازیگر، طراح لباس، تدوینگر، آهنگساز، طراح تولید، صدابردار و نویسنده و ... می‌شود.
همچنین در میان چهره‌های جدیدی که به عضویت آکادمی درآمدند نام 15 برنده اسکار، 75 نامزد اسکار و پنج برنده جوایز فنی و علمی آکادمی دیده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار