خنیفر: تامین 25 درصد نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش رقمی بزرگ است

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان، تامین سهم 25 درصد نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش در سال‌های اخیر از سوی این دانشگاه را رقمی بزرگ خواند.

کد مطلب: ۱۰۹۴۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
خنیفر: تامین 25 درصد نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش رقمی بزرگ است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، نشست ویدئوکنفرانس هم اندیشی دانشگاه در ایام کرونا برای بررسی عملکرد، فعالیت‌ها و اقدامات این دانشگاه با حضور حسین خنیفر، اعضای هیات رئیسه و مدیران استانی دانشگاه، در مکان سالن شهید چمران سازمان مرکزی برگزار شد.

در این جلسه خنیفر، با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش، تنها راه ورود به آموزش و پرورش را گذر از دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی اعلام کرد و گفت: «حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در دانشگاه فرهنگیان، بیانگر عظمت و جایگاه خاص و ویژه دانشجو معلمان در این مکان ارزشمند است.»

خنیفر، در تاکید سخنان وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: «دانشگاه فرهنگیان، یک ظرفیت طلایی در راستای تامین و ساماندهی نیروی انسانی دستگاه عظیم آموزش و پرورش کشور است.»

رئیس دانشگاه فرهنگیان، تنها راه آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها با توجه به شرایط حاکم در جهان را انتخاب سیستم آموزش مجازی دانست و افزود: «آموزش مجازی به ما قدرت مانور می‌دهد. اما فراموش نخواهیم کرد که آموزش مجازی، بدیل آموزش حضوری در تربیت معلم نیست.»

وی، تامین بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش را جذب مهارت آموزان ماده 28 در دانشگاه فرهنگیان ذکر کرد و گفت: «با پذیرش مهارت آموزان ماده 28 بخشی از خلاء موجود در آموزش و پرورش کشور مرتفع می شود.»

وی، با تاکید بر صیانت از دانشگاه فرهنگیان، تمام وقت و شبانه روزی بودن را از جمله رسالت‌های خطیر این دانشگاه در قیاس با سایر دانشگاه های کشور برشمرد و اظهار کرد: «تمامیت این دانشگاه با هیچ چیز قابل معامله نیست.»

رئیس دانشگاه فرهنگیان، از حمایت و دفاع وزرای آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاه فرهنگیان سخن گفت و یادآور شد: «این دانشگاه، همچنان نیازمند حمایت و پشتیبانی بیش از پیش مسئولان کشور است.»

خنیفر، با اعلام گذشت 208 سال از عمر دانشگاه فرهنگیان، این دانشگاه را ابدی، بالنده و بدون تاریخ انقضاء خواند و گفت: «بهبود بیش از پیش زیرساخت‌های دانشگاه لازم و ضروری است. با درک صحیح شرایط افق پیش رو، باید از تجارب بین المللی برای پیشبرد اهداف دانشگاه بهره برد.»

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، موفقیت کنونی دانشگاه را در ارائه آموزش‌های مجازی به دانشجو معلمان، مرهون تلاش همگان دانست و بر استفاده از آموزش‌های تلفیقی، ترکیبی و به گزینی در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، تامین سهم 25 درصد نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش در سال‌های اخیر از سوی این دانشگاه را رقمی بزرگ خواند و بیان کرد: «این دانشگاه در خدمت نظام آموزش و پرورش است. ما پاسخگوی نیاز ملی هستیم. بر اساس اساسنامه دانشگاه باید تامین کننده منابع انسانی دستگاه مذکور باشیم. قطعا با توجه به ورودی‌های جدید دانشگاه فرهنگیان و همت عالی موجود در استان‌های سراسر کشور، از بحران نیاز آموزش و پرورش گذر خواهیم کرد.»

خنیفر، در پایان حفظ نشاط، شادابی و سرزندگی در دانشگاه در شرایط حاضر را مهم خواند و گفت: «برنامه ریزی دقیق و آمادگی کامل برای اجرای برنامه‌ها مهیا کننده ارتقا و رشد و توسعه دانشگاه است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار