گزارشی برای دراگان اسکووچیچ؛ دورگه‌هایی که می‌توانند قوچان‌نژاد شوند

دو حسرت بزرگ روی دل تیم ملی فوتبال ایران

تهران (پانا) - شاید اگر رضا قوچان‌نژاد نبود، تیم ملی ایران نمی‌توانست حضور در جام جهانی 2014 و درخشش مقابل آرژانتین را تجربه کند. ایران را بازیکنی به جام جهانی برد که ملیت دومش ایرانی بود و بدنبال درخواست کارلوس کی‌روش و با پیگیری‌های فدراسیون فوتبال ایران، به تیم ملی آمد.

کد مطلب: ۱۰۹۴۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
گزارشی برای دراگان اسکووچیچ؛ دورگه‌هایی که می‌توانند قوچان‌نژاد شوند

در بین بازیکنان ایرانی که در تیم‌های اروپایی حضور دارند، علاوه بر ملی‌پوش‌ها و بازیکنانی که از لیگ برتر ایران راهی فوتبال قاره سبز شده‌اند، بازیکن‌هایی وجود دارند که نام آنها به علت عدم حضور در تیم ملی و همچنین حضور نداشتن در فوتبال باشگاهی ایران، کمتر شنیده شده است اما در عین کم نام و نشان بودن در ایران، این بازیکن‌ها توانایی این را دارند که برای تیم ملی فوتبال ایران بازیکنی مفید باشند. موضوعی که پیش از این با دعوت از فریدون زندی، رضا قوچان‌نژاد، اشکان دژاگه و سامان قدوس به خوبی اثبات شده است و 4 بازیکنی که دورگه محسوب می‌شدند، تیم ملی ایران را انتخاب کردند و برخی از آنها از جمله رضا قوچان‌نژاد، توانستند در بازی‌های ملی تاریخ‌سازی کنند.

گزینه‌هایی که ایران حسرت آنها را خواهد خورد

در بین بازیکن‌هایی که می‌توانستند برای تیم ملی فوتبال ایران بازی کنند اما راهی تیم ملی فوتبال کشور دیگری شدند، دو چهره خاص هستند که به نظر می‌رسد فوتبال ایران می‌تواند حسرت عدم حضور آنها در تیم ملی را بخورد. آنها ملیت کشوری دیگر را گرفتند در حالی که می‌توانستند برای ایران به میدان بروند، موضوعی که علت اصلی آن مشخص نیست اما اصراری برای حضور آنها در ایران از سوی کادر فنی تیم ملی و فدراسیون فوتبال ایران، در تاریخ ثبت نشده است.

دنیل ارزانی ( 21 ساله)

شاید روزهای اول درخشش او در استرالیا، کمتر کسی نامش را شنیده بوده اما حضور دنیل ارزانی با پیراهن تیم ملی فوتبال استرالیا در جام جهانی 2018 باعث شد نام او مطرح شود و این روزها دیگر کمتر فوتبال‌دوست ایرانی است که دنیل ارزانی را نشناسند. این وینگر جوان که متولد شهر خرم آباد است، 6 بار با پیراهن تیم ملی فوتبال استرالیا به میدان رفته است که 3 بازی آن در جام جهانی 2018 بوده و 3 بار هم در دیدارهای دوستانه وارد زمین شده که یکبار هم در دیدار دوستانه با مجارستان توانسته است گلزنی کند. البته اگر مصدومیت شدید ارزانی پیش از جام ملت‌های آسیا 2019 نبود، او قطعا بازی‌های ملی بیشتری داشت.

دنیل ارزانی که پس از حضور در جام جهانی با قراردادی رویایی از ملبورن سیتی استرالیا به منچسترسیتی پیوست، به صورت قرضی راهی سلتیک شد و حالا با پایان قرادادش به منچسترسیتی برگشته است تا توسط پپ گواردیولا تعیین تکلیف شده و احتمالا برای یک فصل دیگر حضور در تیمی جدید را به صورت قرضی تجربه کند.

دالهو ایراندوست (22 ساله)

نام این هافبک جوان تا به امروز کمتر شنیده شده است اما قطعا در آینده‌ای نه چندان دور از او بیشتر خواهیم شنید و حتی شاید برای اولین بار در تاریخ، یک ایرانی در جام ملت‌های اروپا یا همان یورو 2020 به میدان برود.

ایراندوست که تمام دوران فوتبال باشگاهی‌اش را در سوئد حضور داشته و طی 4 سال اخیر برای تیم هکن در لیگ برتر سوئد بازی می‌کند، پس از حضور در تمامی رده‌های سنی فوتبال ملی در سوئد، چند ماه پیش به تیم ملی فوتبال سوئد دعوت شد و در 3 دیدار دوستانه مقابل تیم‌های ملی مولداوی، ایسلند و فنلاند به میدان رفته است و گزینه شماره یک برای حضور در میانه میدان این تیم است.

نام‌هایی برای دراگان اسکووچیچ

اما به غیر از 2 بازیکنی که نام برده شد، در بین تعداد بالای 100 لژیونر ایرانی که دو ملیتی هستند، می‌توان نام 6 نفر را برد که توانایی بازی برای تیم ملی فوتبال ایران را دارند و اگر دراگان اسکووچیچ دست به کار شود، می‌تواند مقدمات حضور آنها را در ایران فراهم کرده و حداقل با حضور در تمرینات و بازی‌های دوستانه سطح آنها را مورد ارزیابی قرار دهد.

ریان تفضلی (28 ساله)

هر چند شاید سن و سال او از جوانی عبور کرده باشد، اما همین که این مدافع 196 سانتی‌متری در فوتبال باشگاهی انگلیس در سطحی بالا حضور دارد کافی است تا ثابت شود او بازیکنی با توانایی‌های ویژه است.

تفضلی که ملیت انگلیسی هم دارد، تمام دوران فوتبالش را در انگلیس حضور داشته و در دو فصل اخیر برای تیم هال سیتی در چمپیونزشیپ در یک سطح پایین‌تر از لیگ برتر انگلیس بازی کرده است.

کسری قویلو (21 ساله)

در کرمانشاه به دنیا آمده است و پس از مهاجرت به آلمان، ملیت این کشور را به عنوان ملیت دوم انتخاب کرده و در پست مهاجم بازی می‌کند.

قویلو که فلا در مسیر تجربه‌اندونزی است فعلا در تیم دوم اف‌سی کلن در دسته سوم فوتبال آلمان حضور دارد اما شاید طی یکی دو سال آینده شاهد حضور او در تیم اول کلن در بوندس لیگا باشیم.

پایا پیچکا (20 ساله)

متولد قائمشهر و با ملیت دوم سوئد است. این مهاجم جوان که در رده‌های سنی پایه برای تیم ملی فوتبال سوئد به میدان رفته است، بازیکن تیم سوندسوال سوئد است که در دسته دوم این کشور حضور دارد و شاید همین حضور در فوتبال ملی سوئد باعث شود تا او را مورد توجه خاص قرار داد.

امیر باشتی (23 ساله)

از گزینه‌هایی است که باید توسط کادر فنی تیم ملی مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد. این مهاجم 23 ساله که ملیت دومش آمریکایی است، برای تیم‌های ملی آمریکا در رده‌های سنی پایه هم بازی کرده است. او فعلا در سطح دو فوتبال آمریکا حضور دارد و شانس بازی در ام‌ال‌اس را پیدا نکرده است.

مهدی محنت‌گیر (22 ساله)

متولد تهران است و ملیت آلمانی را به عنوان ملیت دوم خود انتخاب کرده و در پست مهاجم بازی می‌کند و سابقه بازی در ایران را هم دارد.

این بازیکن جوان که در ایران برای تیم جوانان عقاب هم به میدان رفته است، فعلا در تیم بایرن آلزنائو حضور دارد که در سطح 3 آلمان است و در 12 بازی که این فصل برای تیمش انجام داده، 4 گل به ثمر رسانده است.

آرمان اردستانی (20 ساله)

او بر خلاف قویلو و محنت‌گیر متولد آلمان است و با توجه به اینکه پدری ایرانی دارد، دو ملیت ایران و آلمان در شناسنامه او ثبت شده است.

اردستانی در سطح 3 فوتبال آلمان برای تیم نورنبرگ بازی می‌کند و این فصل در 12 بازی دو بار توانسته است برای تیمش گلزنی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار