هشدار سازمان جهانی بهداشت: شیوع کرونا سرعت گرفته است

تهران (پانا) - سازمان جهانی بهداشت هشدار داد شیوع ویروس کرونا در جهان همچنان ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۰۹۴۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
هشدار سازمان جهانی بهداشت: شیوع کرونا سرعت گرفته است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از دبی، رئیس سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه هشدار داد شیوع کووید ۱۹ همچنان با سرعت در جهان ادامه دارد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد رکورد آمار روزانه ابتلا به بیماری کرونا شکسته شد.

بزرگترین تهدید فقدان همبستگی جهانی برای مقابله با کروناست

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه در کنفرانس آنلاین اظهار داشت همه گیری ویروس کرونا هنوز در حال وخیم‌تر شدن است و اثرات آن برای ده‌ها سال احساس می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دبی، تدروس در یک مجمع بهداشتی مجازی که مقامات دبی آن را سازماندهی کردند گفت:" بزرگترین تهدیدی که جهانیان با آن روبرو هستند، خود ویروس کرونا نیست بلکه فقدان همبستگی و رهبری جهانی است. "
وی گفت: "ما نمی‌توانیم با یک دنیای دچار اختلاف، این همه گیری را شکست دهیم. سیاسی شدن باعث تشدید این همه گیری شده است. تا زمانی که همه ما ایمن نباشیم، هیچ یک از ما امن نیستیم. "
ثبت رکورد جدید در شیوع کرونا

این سازمان همچنین اعلام کرد با ابتلای ۱۸۳ هزار و ۲۰ نفر ظرف ۲۴ ساعت، رکورد ابتلا به کرونا در جهان شکسته شد.
بیشترین افزایش ابتلا در یک روز، در آمریکای شمالی و آمریکای لاتین با ثبت بیش از ۱۱۶ هزار مورد جدید، به ثبت رسید.
این سازمان اعلام کرد با بیش از ۴۶۱ مورد مرگ جدید، مجموع موارد ابتلای جهانی از ۸.۷ میلیون مورد عبور کرده است.
رکورد پیشین هیجدهم ژوئن و با ثبت ابتلای ۱۸۱ هزار و ۲۳۲ نفر ثبت شده بود.
بر اساس سرشماری که خبرگزاری فرانسه با استناد به منابع رسمی انجام داد، ویروس کرونای جدید دست کم ۴۵۶ هزار و ۳۰۰ نفر را از زمان ظهور خود در چین در ماه دسامبر در سراسر جهان به کام مرگ برده است.
بیش از هشت میلیون و ۸۹۰ هزار و ۳۱۰ مورد ابتلا در ۱۹۶ کشور و منطقه از زمان شروع همه گیری به طور رسمی ثبت شده است. این آمار فقط بخشی از رقم واقعی مبتلایان است، زیرا کشور‌های زیادی هستند که برای کشف موارد ابتلا آزمایش نمی‌گیرند مگر این که شخص در وضعیت نیاز به بستری در بیمارستان باشد.
از این تعداد دست کم چهار میلیون و ۱۳۰ هزار و صد نفر بهبود یافته اند.
آمریکا که اوایل فوریه نخستین مورد ابتلا به کووید ۱۹ را ثبت کرد، همچنان نخستین کشور آسیب دیده از نظر تعداد فوتی‌ها و مبتلایان با ۱۱۹ هزار و ۸۴۶ فوتی از دو میلیون و ۲۶۸ هزار و ۹۳ ابتلا محسوب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار