انتقاد فرماندار آستارا از رعایت‌نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی در ساحل

رشت ( پانا) - فرماندار آستارا اعلام کرد شهروندان و گردشگران در طرح های سالم‌سازی نوار ساحلی این شهرستان، فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و این زمینه شیوع بیماری کرونا را فراهم می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۹۴۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد فرماندار آستارا از رعایت‌نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی در ساحل

به گزارش ایرنا، حسن رستم‌زاد، در جلسه ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری آستارا، اظهار کرد: آلاچیق ها و پارک های نوار ساحلی از مکان های شیوع کروناست و مردم در ساحل آستارا از ماسک استفاده کنند.

وی بیان کرد: افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در آستارا نتیجه جدی نگرفتن نکات بهداشتی است و مدیران طرح های سالم‌سازی و شهرداری های آستارا و لوندویل، فرهنگ بهداشت و سلامت را ترویج کنند.

وی ادامه داد: از چند روز قبل هفت پزشک متخصص در بیمارستان آستارا حضور یافته اند و دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تامین پنج پزشک متخصص دیگر برای این مرکز درمانی موافقت کرده است.

فرماندار آستارا گفت: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، ۱۰۰ درصد جمعیت این شهرستان و تعدادی از گردشگران نیز غربالگری شده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا هم گفت: بازگشایی تالارها، قلیان‌سراها و رستوران ها باعث تشدید شیوع کرونا در این شهرستان شد و با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی قلیان‌سراها تعطیل خواهند شد.

نظام عباسی اظهار کرد: میانگین سنی مبتلایان کرونا و بستری در بیمارستان آستارا ۳۰ تا ۵۰ سال است و در فصل پاییز، افزایش شیوع کرونا را شاهد خواهیم بود و قطع زنجیره این بیماری، نیازمند همکاری مردم و مسئولان است.

ویروس کرونا بیش از ۲۰۰ کشور دنیا را درگیر خود کرده و بنا بر مصوبات ستاد ملی مبارزه با این بیماری استفاده از ماسک، در خانه ماندن و فاصله گذاری اجتماعی راهکارهای پیشگیری از آن است.

شبکه بهداشت و درمان آستارا با یک بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی، ۶ مرکز بهداشتی، یک مرکز درمانی در بخش لوندویل، ۲۵ خانه بهداشت و حدود ۵۰۰ نیروی انسانی خدمات رسانی می کند.

شهرستان گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار