معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل خبر داد:

ابلاغ برنامه های سال 1399 آموزش و پرورش استان زنجان مستند به سند تحول

زنجان (پانا) - جلسه توجیهی تدوین برش منطقه ای و تدوین برنامه عمل مدرسه در سال 1399 با حضور نمایندگان اداره کل و رابطین مناطق و نواحی در سالن شهید تجلی اداره کل زنجان برگزار گردید.

کد مطلب: ۱۰۹۴۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ برنامه های سال 1399 آموزش و پرورش استان زنجان مستند به سند تحول

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، بیت اله احمدی نژاد معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل با اشاره به ابلاغ برنامه های سال 1399 آموزش و پرورش استان زنجان مستند به سند تحول به مناطق آموزشی گفت: آموزش و پرورش استان زنجان جزو اولین استان ها در سطح کشور است که نسبت به تدوین برش استانی و منطقه ای سند تحول بنیادین اقدام نموده است.

احمدی نژاد در ادامه افزود: گسترده فعالیت در آموزش و پرورش بسیار زیاد است و این امر ایجاب می کند که حتماً دارای برنامه ریزی دقیق برای پیشبرد هرچه بهتر فعالیت ها و طرح ها باشد که تدوین برنامه های استانی مستند به سند تحول این امر مهم منسجم تر تحقق می پذیرد.

وی در ادامه افزود: ما باید در تدوین برنامه ها دارای هدف باشیم و در راستای رسیدن به این اهداف گام برداریم وصرف تهیه و تنظیم برنامه مدنظر نیست.

احمدی نژاد ضمن تاکید برتدوین برش منطقه ای و برنامi عمل مدرسه تا پایان تیرماه اظهار داشت : با توجه به شرایط کرونایی که در کشور وجود دارد، باید آمادگی لازم برای اجرای برنامه در هر شرایطی را داشته باشیم و دراجرای برنامه ها می توانیم از ظرفیت برنامه شاد در اجرای برنامه نیز استفاده نماییم .

وی همچنین خاطرنشان کرد: امسال مبنای تخصیص اعتبارات به استان ها نیز بر اساس برنامه های برش استانی سند تحول می باشد که باید نسبت به درج آمار و اهداف با دقت و وسواس بیشتری اقدام شود.

احمدی نژاد با بیان این مطلب که باید در راستای ترویج و گسترش گفتمان سازی سند تحول در سطح مناطق و مدارس کوشا باشیم، ابراز داشت: تا زمانی که درک درستی از سند تحول نداشته باشیم و مدیران که در خط مقدم اجرای سند تحول می باشند، به موضوع اشراف نداشته باشند نخواهیم توانست به اهداف مورد نظر در اجرای سند تحول دست یابیم .

این مقام مسئول با اشاره به تاکیدات مقام عالی وزارت در تدوین برنامه ها گفت : باید برنامه های ما مبتنی بر نو بودن، تحول پذیر، تحقق پذیر و فراگیر بودن باشد که در عین حال شرایط بومی و منطقه ای نیز لحاظ شود.

ادامه جلسه علی حیاتی رئیس گروه تولید محتوا اداره کل آموزش و پرورش استان، ضمن تبیین و توجیه رابطین مناطق در خصوص نحوه تدوین برش منطقه ای و تدوین برنامه عمل مدرسه در سال 1399 گفت: سند تحول در ۶ ساحت و با ۶۷ شایستگی از سطح وزارت تا مدرسه در راستای تحقق اهداف تربیتی تعیین شده دانش آموزان گام بر می دارد.

وی با تاکید بر فعال‌سازی شورای هماهنگی و اجرای سند تحول در سطح مناطق ابراز داشت: در اولین فرصت نسبت به برگزاری جلسات توجیهی برای مدیران مدارس اقدام شود و همواره در راستای گفتمان سازی درباره سند تحول حرکت نماییم تا این امر مهم مورد توجه جدی همه همکاران قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار