اتهام‌پراکنی «عادل الجبیر» و «برایان هوک» علیه ایران

تهران (پانا) - نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در کنفرانس خبری با وزیر مشاور امور خارجه عربستان بر لزوم تمدید تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۴۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
اتهام‌پراکنی «عادل الجبیر» و «برایان هوک» علیه ایران

به گزارش ایسنا از عرب نیوز، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در کنفرانسی خبری مشترک با عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان روز دوشنبه از جامعه بین‌المللی خواستند تا تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کنند چراکه در غیر این صورت ایران می‌تواند گروه‌های نیابتی خود را بیش از پیش مسلح و منطقه را بیشتر بی‌ثبات کند.

عادل الجبیر، وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه نیز در اظهاراتی بی‌اساس خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران شد. وی در نشست خبری مشترک با «برایان هوک»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد که جامعه جهانی باید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند. الجبیر در این نشست خبری مدعی شد که عدم تمدید تحریم تسلیحاتی ایران سبب می‌شود که تهران بتواند به نیروهای خود در منطقه سلاح بفرستد.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که عربستان با پشتیبانی مالی و تسلیحاتی از معارضان در یمن، سال‌هاست به عنوان عامل جنایت‌های صورت گرفته علیه غیرنظامیان در این کشور شناخته می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار