خرید تضمینی گندم در لرستان 20 هزار تن افزایش یافت

خرم‌آباد(پانا)-– مدیرکل غله و بازرگانی لرستان اعلام کرد همزمان با آغاز خرید تضمینی گندم از ابتدای خردادماه تاکنون بیش از ۸۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ هزار تن افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۰۹۴۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
خرید تضمینی گندم در لرستان 20 هزار تن افزایش یافت

به گزارش ایرنا، حجت الله بیرانوند روز دوشنبه عنوان کرد: این میزان خرید مربوط به مناطق جنوبی و مرکزی استان بود که ذخیره سازی شده است.

وی با پیش بینی خرید بیش از ۳۰۰ هزار تن گندم مازاد کشاورزان استان تصریح کرد: تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده و تسویه مابقی بدهی ها در دستور کار است.

وی ادامه داد:‌ امسال ۵۰ مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان لرستان ایجاد، نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی ۲ هزار و ۵۰۰، دوروم ۲ هزار و ۶۰۰ و کلزا چهار هزار و ۶۶۰ تومان تعیین شده و کار خرید گندم از خرداد ماه آغاز شده است.

بیرانوند تاکید کرد: خرید تضمینی گندم در سال ۹۹ از طریق سامانه الکترونیکی سیفا انجام می شود و همچنین کشاورزانی که مشخصات آنها در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی ثبت شده می توانند محصول خود را تضمینی به فروش برسانند، بنابراین باید مشخصات خود و سقف محصول قابل تحویل در سامانه پهنه بندی را بررسی کرده و در صورت وجود هر گونه مغایرت، اقدامات اصلاحی را از طریق مراکز خدمات کشاورزی منطقه سکونت پیگیری کنند.

۲۹۸ هزار و ۲۴۱ تن گندم مازاد کشاورزان استان پارسال به صورت تضمینی خریداری و مجموع ۵۰۰ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان مطالبات این قشر به طور کامل تاشهریورماه تسویه شده است.

این میزان از طریق ۴۰ مرکز و در قالب ۶۴ هزار و ۲۶۱ محموله از ۲۷ هزار و ۴۷۲ کشاورز خریداری شده که بیشترین میزان خرید گندم به ترتیب مربوط به ازنا، کوهدشت و دلفان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار