ثبت ۴۵ مورد ازدواج در لرستان طی هر شبانه‌روز

خرم‌آباد(پانا)- سرپرست ثبت احوال لرستان خبر داد از ابتدای سال جاری تاکنون با ثبت ۴۵ ازدواج در هر شبانه روز چهار هزار و ۲۰۶ مورد ثبت رسمی شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۴۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
ثبت ۴۵ مورد ازدواج در لرستان طی هر شبانه‌روز

به گزارش ایرنا، هوشنگ شفیعیان روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۶ هزار و ۹۴۰ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که از این مجموع سه هزار و ۶۷۳ نفر معادل ۵۲.۹ درصد پسر و سه هزار و ۲۶۷ نفر معادل ۴۷.۱ درصد دختر بوده اند که در مجموع به ازاء هر ۱۱۲ پسر ۱۰۰ دختر متولد شده است.

وی با بیان اینکه میانگین سن مادران ۲۹ سال و میانگین سن پدران ۳۰ سال بوده است عنوان کرد: از تعداد کل ولادتهای ثبت شده تعداد چهار هزار و ۲۶۰ مورد معادل ۶۴.۱ درصد شهری و ۲ هزار و ۶۸۰ مورد معادل ۳۸.۶درصد روستایی بوده است.

وی با اشاره به اینکه همچنین در سه ماهه نخست امسال در هر شبانه روز بطور متوسط ۷۵ نوزاد و در هر ساعت سه نوزاد در استان متولد شده تصریح کرد: ۹۸.۳ درصد از ولادتهای ثبت شده استان در مهلت قانونی ۱۵ روزه به ثبت رسیده است.

سرپرست ثبت احوال لرستان در خصوص ثبت وقایع وفات نیز گفت: در سه ماه نخست سال ۹۹، ۲ هزار و ۶۱۱ واقعه فوت به ثبت رسیده و از کل فوتهای ثبت شده در این مدت یک هزار و ۵۵۱ نفر معادل ۵۹.۴ درصد مرد و یک هزار و ۶۰ نفر معادل ۴۰.۶ درصد زن بوده اند.

شفیعیان افزود: از تعداد کل فوتهای ثبت شده، یک هزار و ۹۰۸ مورد معادل ۶۹.۳ درصد شهری و ۸۰۲ مورد معادل ۳۰.۷ درصد روستایی بوده و به طور متوسط در هر شبانه روز ۲۸ واقعه فوت به ثبت رسیده که در هر ساعت تقریباً یک نفر ثبت شده است.

وی بیان کرد: ۹۴درصد از فوتهای استان در مهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: در این مدت ۹۲۰ مورد طلاق به ثبت رسیده که در هر شبانه روز بطور متوسط ۱۰ واقعه ثبت شده است.

شفیعیان با اشاره به فراوانی پنج نام اول استان در بین پسران و دختران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون فراوانی نام پسران در استان به ترتیب آراد ۱۳۰ مورد، حسین ۱۲۱، علی ۱۰۳، آریا ۹۷ و امیرعلی۹۳ مورد بوده و بیشترین فراوانی پنج نام دختران نیز به ترتیب فاطمه۱۳۷ مورد، رستا ۱۱۶، آوا ۹۵، همتا۹۰ و بهار۸۶ مورد بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار