زمینه تجارت و درآمدزایی در شهرهای توریستی و مهاجرپذیر

فاصله اهواز تا شیراز با اتوبوس و سواری

تهران ( پانا) - اهواز و شیراز دو کلان‌شهر بزرگ و پرتردد ایران هستند. هرکدام جز این‌که، جمعیت زیادی را در خود جای داده‌اند، گردشگران زیادی هم در این دو شهر رفت و آمد دارند. شیراز از نظر تاریخی و فرهنگی بازدید‌کنندگان فراوانی دارد و اهواز به دلیل زمینه‌های تجارت و درآمد‌زایی مهاجر پذیر است.

کد مطلب: ۱۰۹۴۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
زمینه تجارت و درآمدزایی در شهرهای توریستی و مهاجرپذیر

اگر مردم شیراز قصد سفر به اهواز را داشته باشند یا اهوازی‌ها بخواهند حافظیه را ببینند، باید از چه مسیری عبور کنند؟ آیا مسافت مسیر آن‌ها بیستر از مسیر اهواز اصفهان است یا نه؟ از چه مسیری و با کدام وسیله نقلیه به شیراز یا اهواز بروند؟ در این متن قصد معرفی جاده‌های بین شیراز و اهواز را داریم. با ما همراه باشید تا با آگاهی قبلی بلیط اتوبوس اهواز شیراز یا برعکس را بخرید.

مسیرهای بین اهواز و شیراز

بین دو شهر شیراز و اهواز سه مسیر متفاوت وجود دارد. در ادامه شرایط هر مسیر را از نظر مسافت و زمان رانندگی تا مقصد، با ماشین شخصی یا اتوبوس بررسی می‌کنیم.

مسیر اول، جاده بهبهان

مسیر دوم، جاده بندر ماهشهر

مسیر سوم، جاده یاسوج

معرفی مسیر اول، جاده بهبهان

جاده بهبهان سرراست‌ترین مسیر بین دو شهر شیراز و اهواز است. اولین شهری که در این مسیر از سمت شیراز به آن می‌رسید، خان زنیان و اولین شهری که از طرف اهواز به سمتش می‌روید، نزهه نام دارد. در ادامه راه از طرف هر کدام شهرها که بخواهید به سمت دیگری بروید به دوراهی می‌رسید که نباید اشتباه انتخاب کنید. در دوراهی قائمیه که به شیراز نزدیک است، باید به‌سمت شهر خومه‌زار بروید و در دوراهی نزهه، غیزانیه بزرگ را انتخاب کنید تا در مسیر بهبهان قرار بگیرید.

کوتاه‌ترین مسیر بین اهواز و شیراز همین مسیر بهبهان با 538 کیلومتر طول است. این مسیر از نظر مسافت کوتاه‌تر از دیگر جاده‌هاست و طبیعتا مدت زمان کمتری را باید رانندگی کنید. مدت زمان رانندگی در این جاده با ماشین شخصی در حالی که 100 کیلومتر سرعت دارد 6 ساعت و با اتوبوس حدود 7 ساعت است.

شهر و روستاهای زیادی در این جاده هستند، اما معروف‌ترین آن‌ها بهبان، گچساران و رامهرمز است. این شهرها قسمتی از مناطق سرسبز و اغلب تاریخی ایران‌اند که پیشینه تاریخی بعضی از آن‌ها بسیار زیادی دارند.

معرفی مسیر دوم، جاده بندر ماهشهر

مسیر دومی که شما می‌توانید از طریق آن به مقصد خود برسید، جاده بندر ماهشهر است. مسیری که آب‌و‌هوای گرم و شرجی دارد و شهرهای معروف و بندری ایران هم در این جاده است. از جمله شهرها می‌توان به بندرگناوه و بندر ماهشهر اشاره کرد. همچنین قسمت اعظم مسیر نزدیکی شیراز از کنار خط ساحلی دریای خلیج‌ فارس عبور می‌کند. با این اوصاف شما می‌توانید در قسمت‌هایی از جاده کنار بزنید و زیبایی‌های دریا جنوب را ببینید.

اگر از طرف شیراز در این جاده در حرکتید، باید از دوراهی قائمیه به سمت حاجی‌آباد بروید. مراقب باشید، زیرا اگر مسیر برعکس را انتخاب کنید به جاده بهبهان می‌رسید. اما از سمت اهواز جاده سرراست‌تر است. برای ورود به جاده از سمت اهواز، فقط کافیست بعد از بلوار مدرس به سمت بزرگراه خلیج فارس و بندر ماهشهر بروید.

طول مسیر بندر ماهشهر، تقریبا 640 کیلومتر است که با این حساب حدود 100 کیلومتر از جاده بهبهان طولانی‌تر می‌شود. رانندگی در این جاده با ماشین شخصی7 ساعت و با اتوبوس یک ساعت بیشتر زمان می‌برد.

یکی از ویژگی‌های این مسیر وجود شهرهای بندری و تجاری بودن، آن است. شهرهایی مثل گناوه از قدیم به مکانی برای خرید و فروش اجناس با قیمتی کمتر از دیگر مکان‌ها، معروف بوده است.

معرفی مسیر سوم، جاده یاسوج

مسیر سوم جاده‌ای کوهستانی و خوش آب و هواست. این راه از سمت شیراز به یاسوج و سی‌سخت می‌رسد و از طرف اهواز به ایذه و جاده معروفش. مسیری کوهستانی با مناظر زیبای طبیعی در این جاده قرار دارند. این مسیر که حدودا 630 کیلومتر مسافت دارد، جاده‌ای دوست داشتنی است و مطمئنا نمی‌توانید از مناظر و چشم‌اندازهای آن دل بکنید. پیشنهاد ما به شما اینست که بلیط اتوبوس اهواز شیراز یا بالعکس را بخرید و از این جاده سفر کنید. هرچند 80 کیلومتر از جاده بهبهان بلند‌تر است، اما حال‌و‌هوای خوبی دارد که به مسافت بیشترش می‌ارزد.

در این جاده لردگان، یاسوج ایذه، و سی‌سخت از جمله شهرهای مهمی هستند که هر کدام، هم از نظر تاریخی و هم مناظر طبیعی در زمره مقاصد گردشگری قرار دارند.

انتخاب مسیر و وسیله نقلیه سفر

برای انتخاب راه و جاده سفر، همه چیز به هدف و علایق شما بستگی دارد. ممکن است بعضی از مردم با آب‌و‌هوای گرم مشکلی نداشته باشند اما بعضی تاب و تحمل گرما در آن‌ها نباشد. البته در مورد گرما شما باید شرایط خودرو شخصی خود را هم بسنجید.

ولی در انتخاب وسیله نقلیه پیشنهاد ما به شما انتخاب اتوبوس است. با اتوبوس دیگر اضطراب رانندگی و خستگی آن بر شما مستولی نمی‌شود. ضمن این‌که می‌توانید تمامی مناظر جاده را ببینید و از آن‌ها لذت ببرید. برای شروع در سایت علی بابا، بدون اتلاف وقت و کمتر از 5 دقیقه بلیط اتوبوس شیراز اهواز یا برعکس را بخرید. این در حالیست که اگر بخواهید همین بلیط را در ترمینال خرید کنید باید دو تا سه ساعت معطل خرید آن باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار