بارش و رگبار پراکنده در ۹ استان

تهران (پانا) - مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به رگبار پراکنده باران در برخی از استان‌های کشور طی دو روز آینده گفت طی این مدت در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و در بعضی ساعات باد و گرد و خاک دور از انتظار نیست.

کد مطلب: ۱۰۹۳۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
بارش و رگبار پراکنده در ۹ استان

صادق ضیائیان درباره وضع جوی کشور به پانا گفت: امروز در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود و طی ساعات بعد ازظهر در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل رشد ابر، رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: امروز در جنوب سمنان و استان‌های یزد، اصفهان، قم و مرکزی وزش باد شدید و احتمال وقوع گرد و خاک دور از انتظار نیست.

به گفته وی، طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۰ و۱۱ تیر در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی واردبیل همچنین ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی به ویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود و در سواحل شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ خواهد داد.

ضیائیان گفت: از امروز تا چهارشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان طی ساعات بعد ازظهر رشد ابر، رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در روز پنجشنبه ۱۲ تیر در شمال غرب، سواحل شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی و روز جمعه ۱۳ تیر نیز علاوه بر مناطق مذکور در دامنه‌های جنوبی البرز در سمنان و شرق تهران نیز بارش پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. طی دو روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل نیز وزش باد شدید و در بعضی ساعات باد و گرد و خاک رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضع جوی تهران نیز گفت: آسمان تهران فردا ۱۰ تیر صاف، در بعد ازظهر وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه ۱۱ تیر نیز صاف همراه با افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار