گزارش عملکرد اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان بوشهر در دوران شیوع کرونا اعلام شد

بوشهر(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت مشاوران مدارس استان در ایام کرونا پاسخگوی سئوالات دانش آموزان در زمینه مسائل و مشکلات آموزشی، تربیتی و هدایت تحصیلی، شغلی آنان هستند.

کد مطلب: ۱۰۹۳۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
گزارش عملکرد اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان بوشهر در دوران شیوع کرونا اعلام شد

سید حسن لواسانی در گفتگو با پانا بیان کرد: مشاوران مدارس استان بوشهر در ایام کرونا پاسخگوی سئوالات دانش آموزان در زمینه مسائل و مشکلات آموزشی، تربیتی و هدایت تحصیلی و شغلی آنان هستند.
معاون پرروشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: در مدت ۴ ماهه شیوع کرونا (از۳۰بهمن لغایت خرداد ۹۹) مشاوران مدارس از طریق فضای مجازی و تماس تلفنی پیگیر رفع مسائل و مشکلات آموزشی، تربیتی و هدایت تحصیلی- شغلی دانش آموزان بودند.
لواسانی در ادامه افزود: در هفته معرفی مشاغل(۱ لغایت ۷ اردیبهشت ماه) با توجه به شرایط جامعه و عدم امکان برگزاری نمایشگاه مرتبط با هفته معرفی مشاغل، آگاهی‌های لازم این هفته با سبک و شیوه جدید و با تکیه بر فضای مجازی برگزار شد و فعالیت های زیر به دانش آموزان ارائه شد.
پخش زنده معرفی مشاغل و مصاحبه با صاحبان مشاغل از طریق شبکه تلوزیونی آموزش و پرروش استان (شبکه شتاب)، فعال‌سازی گروه پیام‌های مشاوره ای در فضای مجازی توسط مشاوران مدارس به خصوص مدارس متوسطه اول جهت آشنایی دانش آموزان و اولیاء با فرایند تکمیل نمونه برگ های هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم، تهیه بروشورهای مختلف پیرامون رشته های تحصیلی بر اساس نیازهای استان، تهیه مطالب آموزشی، کلیپ ها و بروشورهای مختلف جهت بارگذاری در شبکه ملی شاد، معرفی رشته های دانشگاهی خصوصاً رشته‌های موجود در استان، معرفی رشته های شاخه نظری، فنی حرفه ای، کار دانش در چهار زمینه صنعت، خدمات، هنر و کشاورزی به دانش آموزان، ارتباط از طریق فضای مجازی بین مشاوران مدارس و دانش آموزان و اولیاء تعداد ۱۵۴۵ تماس نیز بین مشاوران و دانش آموزان.

از مجموع تماس های برقرار شده با مراکز و هسته های مشاوره تعداد ۶۵۰ مورد در زمینه تحصیلی شغلی، ۳۲۰ مورد در زمینه خانوادگی، ۴۶۰ مورد در زمینه کنکور و ۱۱۵ مورد در زمینه سازگاری با والدین بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار