هدایت تحصیلی دانش آموزان در استان بوشهر به صورت غیر حضوری انجام می شود

بوشهر(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر از فرایند صدور نمونه ‌برگ‌های هدایت تحصیلی با توجه به شرایط کرونا به صورت غیرحضوری و از طریق سه درگاه الکترونیکی (سناد، همگام و شاد)‌ پس از اعلام نتایج خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
هدایت تحصیلی دانش آموزان در استان بوشهر به صورت غیر حضوری انجام می شود

سید حسن لواسانی فرد در گفت و گو با پانا گفت: فرایند هدایت تحصیلی و تشکیل کمیته های هدایت تحصیلی دانش آموزان در سال تحصیلی 99-1398 از 10 تیرماه شروع می شود.
لواسانی فرد بیان کرد: فرایند صدور نمونه ‌برگ‌های هدایت تحصیلی با توجه به شرایط کرونا به صورت غیرحضوری و از طریق سه درگاه الکترونیکی (سناد، همگام و شاد)‌ پس از اعلام نتایج خرداد ماه آغاز خواهد شد.

او گفت: مدیران شهرستان ها و مناطق و مدیریت مدارس از 10تیر ماه نسبت به تشکیل کمیته هدایت تحصیلی در مناطق و مدارس اقدام کنند و نظارت بر فرایند هدایت تحصیلی توسط این کمیته در مناطق و مدارس صورت گیرد.

لواسانی تصریح کرد: دانش‌آموزان نیز پس از مشورت با اولیا و مشاوران مدارس نسبت به ثبت‌نام در یکی از رشته‌هایی که متناسب با توانایی، استعداد، رغبت و شخصیت او است اقدام کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد: مدیران و مشاوران با پاسخگویی دقیق و کامل به دانش آموزان و والدین از مراجعه آن ها به ادارات آموزش و پرورش شهرستان/ منطقه و اداره کل جلوگیری کنند تا با این کار خطر شیوع ویروس کرونا را به حداقل برسانند.
یوسف رازقی پور رییس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مدیران مدارس می بایست پس از صدور کارنامه دانش‌آموزان پایه نهم و مهلت قانونی برای اعتراضات احتمالی،‌ نسبت به انتقال نمرات پایه هفتم، هشتم و نهم دانش‌آموزان از سیستم دانا به پورتال همگام اقدام کرده و در این پورتال وارد ماژول هدایت تحصیلی شده، و با زدن دکمه تایید، نمرات را ارسال کنند.
چنانچه به هر دلیل امکان انتقال نمرات بعضی از دانش‌آموزان به دلایل مختلف از جمله انتقالی ، اتباع خارجی، تکرار پایه وجود نداشته باشد؛ ضرورت دارد مدیران مدارس، مشکل را فورا از طریق فناوری منطقه حل کرده و سپس نسبت به انتقال نمرات دانش‌آموزان اقدام کنند.
رازقی پور تاکید کرد: مدیران دقت کنند بعد از ارسال نهایی امکان ویراش و ارسال مجدد وجود ندارد.
رییس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مدیران آموزش و پرورش مناطق پس از اطمینان از دریافت نمرات دانش آموزان تمامی مدارس منطقه، اقدام به تایید نهایی، جهت محاسبه نمونه برگ های هدایت تحصیلی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار