قوانین رانت ساز و فساد برانگیز باید شناسایی شوند

خرم‌آباد(پانا)- نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد شناسایی قوانین رانت ساز و فسادبرانگیز و دارای تبصره که راه را برای افراد فرصت‌طلب باز می کند، یکی از بهترین راهکارهای مبارزه با تحریم و مشکلات اقتصادی است.

کد مطلب: ۱۰۹۳۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
قوانین رانت ساز و فساد برانگیز باید شناسایی شوند

مهرداد ویسکرمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: همچنین اجرای اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و از طرفی نگاه به ظرفیت های داخلی و چشم پوشی از اقتصاد نفتی راهکارهایی تاثیرگذار بر مبارزه با تحریم و رفع مشکلات اقتصادی کشور هستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه اقتصاد مقاومتی در حد شعار مانده است عنوان کرد: توجه به تولیدات و ظرفیت های داخلی و استفاده از توانمندی های نیروی انسانی در درون کشور گام مهمی در رونق اقتصادی است.

ویسکرمی با اشاره به اینکه اکنون قوانین رانت ساز و دارای تبصره راه را برای افراد فرصت طلب باز می کند، تاکید کرد: این قوانین باید شناسایی و به سرعت بازنگری و بررسی شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت در صحنه اجرا قرار دارد باید بیش از گذشته طرح برای مقابله با مشکلات و تحریم به مجلس ارایه کند تا مورد بررسی های کارشناسی در حیطه های مختلف قرار گیرد.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: از طرفی برخی از قوانین کارآمد اجرایی نمی شوند که در این راستا مجلس باید علاوه بر اصلاح قوانین مشکل دار بر اجرای قوانین کارآمد نیز گام برداشته شود.

وی ادامه داد:اگر مبارزه با فساد و قوانین فساد آور در سرلوحه امور قرار نگیرد فضا برای سواستفاده فرصت طلبان بازتر خواهد شد، در حالیکه نظارت ها خیلی از قوانین کارآمد را اجرایی می کند.

ویسکرمی بر عزم جدی نمایندگان مجلس در نظارت بر امور تاکید کرد و گفت: نمایندگان مجلس باید چشم طمع از برخی خواسته ها بردارند و نفس خود را مهار کنند تا بتوانند اجرای قوانین موجود و کارآمد را شناسایی کنند.

وی افزود: بعد نظارتی مجلس باید قوی باشد اگر چه متاسفانه تاکنون نتوانسته به وظیفه خود خوب عمل کنداما باید قوانین را کمک کرد تا در دولت به درستی اجرا شوند.

نمانیده مردم خرم آباد و دوه چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: در اجرای طرح های جدید باید از شتاب زدگی پرهیز کرد و با طرح های نسنجیده مشکلات را بیشتر نکنیم چراکه اکنون انبوهی از قوانین اجرایی نشده وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار