در صورت ادامه روند کنونی، ظرفیت بیمارستان ها از تعداد بیماران نیازمند بستری کمتر خواهد شد‌

زاهدان (پانا) _ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ادامه روند کنونی ابتلا به کرونا در استان جان و سلامت مردم را تهدید می کند و همه مردم و مسئولین باید حتما شرایط غیر عادی فعلی را درک کرده و توصیه های پیشگیرانه را جدی بگیرند.

کد مطلب: ۱۰۹۳۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
در صورت ادامه روند کنونی، ظرفیت بیمارستان ها از تعداد بیماران نیازمند بستری کمتر خواهد شد‌

دکتر قاسم میری علی آباد اظهار کرد: افزایش ابتلا به کرونا در جامعه نشان دهنده کم رنگ شدن خود مراقبتی است و چه بسا افراد بی گناهی که قربانی اهمال دیگران می شوند.

او ادامه داد: در صورت ادامه روند فعلی، به زودی ظرفیت تمامی بیمارستان ها تکمیل خواهد شد و جوابگوی آمار ورودی بیماران مبتلا به کرونا نخواهد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ابراز کرد: هر فرد نه به خاطر هشدار و نه به خاطر وجود یا عدم وجود شرایط درمان، بلکه ابتدا برای حفظ جان خود باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کند چرا که گذار از این بیماری سخت و جانکاه است و حتی پس از بهبودی عوارضی را در بدن فرد به جا خواهد گذاشت.

او با بیان اینکه علیرغم هشدارهای فراوان، هنوز عده ای مراسم جمعی برگزار و عده ای هم شرکت می کنند تصریح کرد: کسانی که مراسم عروسی، عزاداری، میهمانی های بزرگ و پرتراکم و سایر تجمعات را تشکیل می دهند باید این واقعیت را بپدیرند که تعدادی از افراد سالم را در کنار افراد به ظاهر سالم امّا ناقل بیماری قرار داده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اضافه کرد: هم استانی های گرامی، هم اکنون ظرفیت تختهای بستری بیماران کرونا در بیمارستان ها در حال تکمیل شدن است و پس از تکمیل شرایط ارائه خدمات درمانی بسیار دشوار خواهد بود چرا که مجبور به تخلیه سایر بخش ها جهت بستری این بیماران خواهیم بود و روال عادی خدمات دهی به سایر بیماران نیز دچار اختلال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار