فرماندار اسلامشهر: هسته اصلی تربیت جامعه در دست زنان است

اسلامشهر (پانا) - به مناسبت دهه کرامت ، مراسم تجلیل ازدختران و بانوان نخبه و نمونه اسلامشهر با حضور فرماندار، مسئولین ادارات و ارگانها و اصحاب رسانه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار اسلامشهر: هسته اصلی تربیت جامعه در دست زنان است

در این مراسم مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر، در سخنانی با گرامی داشت ایام دهه کرامت، بانوان و دختران شهرستان اسلامشهر را منشاء خیرات و برکات دانست و اظهار کرد: امام راحل در دوران هشت سال دفاع مقدس جمله زیبای از دامن زن مرد به معراج می رود را بیان فرمودند و رهبری نیز در دیدگاه های خود نسبت به توانمندی بانوان اعتقاد دارند و همه اینها نشان از ارزش و جایگاه و تکریم دین مبین اسلام در رابطه با زنان است.

او در ادامه افزود: در دولت های مختلف و بویژه دولت تدبیر و امید بانوان از توجه خاص برخوردار هستند و در پست های مدیریتی مشغول فعالیت هستند و در همین راستا شهرستان اسلامشهر نیز از بانوان فعال در رده های عضو شورای شهر، ادارات محیط زیست، پزشکی قانونی، مرکز فنی و حرفه ای، شبکه بهداشت و درمان و معاونت های گوناگون برخوردار است.

مرسلپور بیان کرد: در شرایط شیوع کرونا ویروس هم بانوان ما در پست های پزشکی، پرستاری، بهیاری و کمک بهیار هم خوش درخشیدند و همه اینها نشان دهنده مفهوم و ارزش زن در دین اسلام و توجه بانوان ما به خاندان اهل بیت (ع) است و این تفاوت اساسی ما با کشورهای دیگر در زمینه رعایت حقوق بانوان است .

نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر تصریح کرد: روان شناسان، جامعه شناسان و کارشناسان تعلیم و تربیت بر این باور هستند که هسته اصلی تربیت جامعه در دست زنان است و خانواده، محیط و مدرسه در زمینه تربیت کودکان با همت مادران معنا پیدا می کند.

فرماندار اسلامشهر، نظم و مسئولیت پذیری، پشتکار و جدیت و تحول گرا بودن را از خصلت های مهم بانوان در محیط های کاری برشمرد و نمونه بارز این موارد را از بعد انقلاب اسلامی، حضور مادران و زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه ها و پشت خطوط عملیاتی دانست.

مرسلپور خاطر نشان کرد: مادران در تربیت فرزندان خود تلاش بیشتری کنند، زیرا دشمنان سعی دارند با بحران فرهنگی فرزندان ما را از هویت ایرانی، اسلامی دور کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: راه اندازی خانه دختر اسلامشهر و تشکیل تیم بانوان متفکر دو برنامه ای است که انتظار می رود مشاور امور بانوان فرمانداری و مسئول کمیسیون بانوان شورای شهر اسلامشهر به همراه نمایندگان ادارات و ارگان ها در تحقق این دو مورد مهم تلاش داشته باشند.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار