افتتاح پایگاه اطفاء حریق عشایری در فارس

شیراز(پانا)-مدیرکل امورعشایرفارس از افتتاح اولین پایگاه اطفا حریق عشایری درمنطقه عشایری کنج کائدی شهرستان مرودشت خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح پایگاه اطفاء حریق عشایری در فارس

روح الله بهرامی بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های سال گذشته و ابتدای سال جاری عرصه‌های منابع طبیعی از پوشش گیاهی مناسبی برخوردار بوده که با گرم شدن هوا خطر وقوع آتش سوزی در مراتع افزایش یافته، تاکنون نیز چندین فقره آتش سوزی در مناطق مختلف عشایری استان فارس رخ داده، که در این خصوص عشایر منطقه در اطفاء حریق سهم موثری داشته‌اند.

بهرامی افزود: در راستای حفاظت و توسعه از عرض‌های منابع طبیعی با توجه به هماهنگی صورت گرفته از طریق همیاری عشایر منطقه کنج کائدی یک دستگاه دمنده خریداری و تعدادی آتش کوب و بیل نیز توسط اداره منابع طبیعی شهرستان در اختیار عشایر قرار گرفته است.

او مزایای تشکیل شدن پایگاه اطفاء حریق در منطقه عشایری کنج کائدی شهرستان مرودشت را محافظت از مراتعی که در اختیار عشایر قرار گرفته، کاهش اطفاء آتش سوزی‌های عمدی و سهوی مزارع کشاورزی که مشکلات عدیده‌ای برای عموم مردم به وجود آورده است بر شمرد و گفت: این پایگاه در منطقه بوم گردی عشایری با حضور بخشدار سیدان و مسئولین ادارات مربوطه افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار