تولید قارچ گانودرما برای اولین بار توسط کشاورز نی‌ریزی

نی‌ریز(پانا)-مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی ریز از تولید قارچ گانودرما برای اولین بار توسط حجت فاضلی، کشاورز منطقه ده فاضل نی ریز و در سطح 100 مترمربع، خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
تولید  قارچ  گانودرما  برای اولین بار توسط کشاورز نی‌ریزی

علیرضا بصیری با اشاره به اینکه گانودرما ماهیت دارویی دارد و برخلاف قارچ تکمه‌ای در غذا استفاده نمی شود افزود: در این طرح که با کمک تسهیلات 50 میلیون تومانی راه اندازی شده است از 5 تن کمپوست، به ترتیب 2000 و 300 کیلوگرم گانودرمای تر و خشک تولید می‌شود.
به گفته او برخلاف نوع تکمه‌ای، این قارچ در فصل تابستان رشد بهتری در مقایسه با زمستان دارد و در طول دوره رشد چهار ماهه ، سه مرتبه برداشت می‌شود.

او با بیان اینکه سود حاصل از تولید گانودرما بسیار بهتر از پرورش قارچ خوراکی است تصریح کرد: قارچ تکمه‌ای به محض تشکیل باید بلافاصله برداشت شود چون تاخیر در برداشت سبب بازشدن پشت کلاهک و کاهش کیفیت آن می‌شود ولی اگر برداشت قارچ گانودرما تا دو هفته نیز به تاخیر بیفتد مشکلی ایجاد نمی‌شود که این یک مزیت است.

بصیری اظهار کرد: قارچ گانودرما به سلطان قارچ‌ها معروف است و در درمان کبد چرب، دیابت و چربی خون موثر است و در حال حاضر در بازار آزاد به قیمت هر کیلوگرم یک میلیون و 100هزار تومان به فروش می رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار