هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید در ۱۰ استان

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و خیزش موقت گرد و خاک تا دوشنبه (۹ تیرماه) در ۱۰ استان هشدار داد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید در ۱۰ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشداری زرد رنگ آورده است: تشدید بادهای ۱۲۰ روزه از امروز (۷ تیرماه) موجب وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در استان‌های خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان می‌شود که کاهش دید و کیفیت هوا را به دنبال دارد. در این شرایط نسبت به احتیاط در تردد جاده‌ای و پرهیز از حضور غیر ضروری در فضای باز، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها و سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیاء سبک توصیه می‌شود.

در ادامه این هشدار آمده است: «وزش باد شدید امروز (۷ تیرماه) موجب خیزش موقت گردوخاک بویژه در ساعات بعدازظهر در استان‌های سمنان، نیمه غربی خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال اصفهان و یزد، فردا (۸ تیرماه) در استان‌های سمنان، نیمه غربی خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال اصفهان، ایلام و خوزستان و دوشنبه (۹ تیرماه) در نیمه شرقی سمنان، شمال شرق اصفهان، یزد، خراسان رضوی، نیمه غربی خراسان شمالی، کرمان، فارس و بوشهر می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیای سبک و شکستن سرشاخه درختان و احتمال کاهش دید افقی و کیفیت هوا وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ دیگری آورده است: «امروز (۷ تیرماه) نواحی شرقی دریای عمان با افزایش ارتفاع موج بین ۱.۵ تا دو متر متلاطم می‌شود و این وضعیت جوی تا اواخر وقت دوشنبه (۹ تیرماه) ادامه می‌یابد. در این شرایط احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب دیدن شناورهای کوچک وجود دارد بنابراین نسبت به محدودیت در تردد با شناورهای سبک و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار