82 نفر طی دو ماه در تصادفات رانندگی مازندران جان باختند

ساری (پانا) - مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به کاهش پنج درصد تلفات ناشی از تصادفات رانندگی طی دو ماه اول سال جاری اعلام کرد که در این دوماه ۸۲ نفر امسال براثر تصادف جان خود را از دست دادند.

کد مطلب: ۱۰۹۳۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
82 نفر طی دو ماه در تصادفات رانندگی مازندران جان باختند

پیش از این در پایان فروردین ماه، پزشکی قانونی مازندران اعلام کرده بود که 38 نفر بر اثر تصادفات رانندگی در این ماه جان باخته‌اند و با توجه به آماری که امروز اعلام شد، تعداد کشته‌شدگان در اردیبهشت افزایش یافته و به 44 نفر رسیده است. مرگ 82 نفر در مجموع در ماه‌های فروردین و اردیبشهت که شامل 72 مرد و 10 زن است، نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش داشته است.

بنا به گفته علی عباسی همانند گذشته، محورهای برون‌شهری بیشترین کشته را داشته و 59 نفر در این ‌راه‌ها که شامل راه‌های روستایی نیز هست، جان خود را از دست دادند.

در تصادفات محورهای درون‌شهری نیز ۲۳ مورد فوتی به ثبت رسیده است.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های آمل با ۱۷، ساری و میاندرود با ۱۶، قائمشهر و سیمرغ با هشت مورد بیشترین و فریدونکنار، سوادکوه، گلوگاه شهرهای بدون فوتی گزارش شده است.

سومین عامل مرگ و میر در ایران مربوط به تصادف‌های جاده‌ای اعلام شده و در سال گذشته در مازندران 640 نفر بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند. این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال 97 تغییری نداشته است.

سازمان پزشکی قانونی کشور سال گذشته، علت اصلی مرگ 40.3 درصد از افراد را ضربه به سر، 29.4درصد شکستگی‌های متعدد، 7.5 درصد خونریزی و 16 درصد را علل اشتراکی (موارد دارای بیش از یک علت)، 1.8 درصد سوختگی، سه دهم درصد نرسیدن اکسیژن، 4.7 درصد سایر موارد اعلام کرده بود. بر اساس آمار این سازمان، نیمی از متوفیات حوادث رانندگی در محل حادثه کشته می‌شوند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران همچنین با اشاره به اینکه صرفاً آمار مصدومانی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است، گفت که در دو ماه امسال، هزار ۵۷۶ نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد کاهش داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار