اختصاص یک میلیون سهام بورس به بانوان متقاضی مشاغل خانگی

شارقی: سند ارتقا وضعیت زنان در استان تهران اجرایی می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران با اشاره به اختصاص یک میلیون سهام بورس به بانوان متقاضی مشاغل خانگی از ارتقا سند ارتقا وضعیت زنان در استان تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص یک میلیون سهام بورس به بانوان متقاضی مشاغل خانگی

به گزارش روابط عمومی استانداری تهران، ثریا شرقی در جلسه استاندار، فرمانداران، مشاورین حوزه بانوان فرمانداری‌ها با معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف در حوزه زنان اظهار کرد: طرح‌های مختلفی در استان تهران به منظور ارتقاء وضعیت زنان و خانواده دنبال می‌شود تا بهبود و ارتقای وضعیت زنان را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: طرح تاب‌آوری در میان خانواده‌ها، طرح گفت‌وگوی ملی خانواده و اجرای طرح‌های جهاد دانشگاهی به شکل جدی در استان تهران دنبال می‌شود همچنین در آموزش تشکل‌ها در دستور کار قرار گرفته و ۲۰۰ تشکل آموزش داده شدند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران عنوان کرد: در طرح ملی گفتگوی خانواده ناظر بودیم، در این راستا ۱۴۵ نفر به تفکیک شهرستان‌ها انجام شده و بازخورد خوبی داشته است، همچنین به سبب اهمیت این طرح از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استمرار این طرح در دستور کار قرار گرفته، به علاوه فرمانداری‌ها نیز در مورد سند ارتقای وضعیت زنان اقدامات مختلفی را پیگیری کردند.

شارقی همچنین گفت: در مورد اعتبارات سال ۹۸ که امسال جذب شده در بخش مشاغل خانگی اعتبارات تخصیص داده شده و آموزش زنان برای ورود به بازارها انجام شده است، طرح آموزش زنان سرپرست خانوار نیز با اختصاص یک میلیون سهام بورس برای آنها در نظر گرفته می‌شود که بعد از ثبت‌نام وقتی سود آنها دو برابر شد یک میلیون آزاد می‌شود که البته این امر منوط به آموزش است.

وی تصریح کرد: به منظور اشتغال‌زایی جهت تراش سنگ‌های قیمتی ۱۰ دستگاه خریداری شده که به صورت دوره‌ای در شهرستان‌های استان تهران مورد استفاده قرار می‌گیرند که می‌تواند زمینه اشتغال بانوان را فراهم کند و بعد از متمرکز شدن در مراکز بهزیستی شبانه‌روزی برای بهره‌گیری دختران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار