دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر:

افزایش موارد بستری و جان‌باخته کرونا در استان بوشهر

بوشهر(پانا)_ دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت روند افزایشی بستری موارد کرونا مثبت در بیمارستان‌های استان بوشهر ادامه دارد و این موضوع افزایش جان‌باختگان را نیز به همراه داشته است.

کد مطلب: ۱۰۹۳۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش موارد بستری و جان‌باخته کرونا در استان بوشهر

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، سعید کشمیری گفت: در هفته‌های گذشته این هشدار را به جامعه دادیم که اگر موارد بستری در بخش ICU افزایش یابد شاهد افزایش موارد فوتی نیز خواهیم شد.
وی با ابراز تأسف و همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان، در تشریح موارد جدید فوتی چنین گفت: از 10 مورد بیماری که امروز در آمار جان‌باختگان به ثبت رسید دو مورد مربوط به‌روزهای گذشته بود که نتیجه آزمایش آنان امروز اعلام شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: یکی از جان‌باختگان امروز نوجوان 16 ساله‌ای بود که دچار مرگ مغزی شده و خانواده نوع‌دوست وی نسبت به اهدای عضو رضایت دادند اما با مثبت شدن نتیجه آزمایش، این اقدام خیرخواهانه انجام نشد.
کشمیری با اشاره به ثبت 71 مورد فوت‌شده براثر کرونا در استان بوشهر افزود: متأسفانه در 24 ساعت گذشته هفت بیمار دیگر نیز که دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند جان خود را دست دادند.
وی عنوان کرد: جان باختن هم استانی‌ها ما براثر کرونا، مانند تیر خلاصی بر پیکر نیمه‌جان مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا است.
سعید کشمیری خاطرنشان کرد: در شبانه‌روز گذشته 25 مورد مبتلا به کرونا نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان ترخیص شده و در مراقبت خانگی قرار گرفتند.
وی با اشاره به افزایش بیماران کرونا مثبت بستری در بیمارستان‌های استان عنوان کرد: در حال حاضر 121 مورد کرونا مثبت در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این تعداد 30 مورد در بخش ICU بستری هستند و درمجموع 16 نفر نیز وضعیت رضایت بخشی ندارند.
سعید کشمیری گفت: وزیر بهداشت نیز در یک تماس تلفنی از آخرین وضعیت کرونا در استان بوشهر مطلع شد.
کشمیری افزود: در این تماس تلفنی روند تکمیل اورژانس هسته‌ای و عمومی بوشهر و دیگر پروژه‌های ضروری استان در حوزه سلامت نیز به اطلاع دکتر نمکی رسید.
وی تصریح کرد: تکمیل و تقویت تجهیزات بهداشتی، درمانی و آزمایشگاهی در استان نیز از دیگر محورهای گفت‌وگوی تلفنی با وزیر بهداشت بود.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا خاطرنشان کرد: اضافه شدن تجهیزات و امکاناتی به ارزش 12 میلیارد ریال به حوزه سلامت استان نیز وعده‌ای بود که توسط وزیر محترم بهداشت در تماس تلفنی قبلی محقق شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار