از سوی معاون وزیر دستاوردهای سفر به قم تشریح شد؛

ساخت و اتمام دو مدرسه استثنایی، ۳ اتاق بازی ، ۳ سالن ورزشی درون مدرسه‌ای و ۵ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در قم

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش اسثنایی کشور از ساخت و اتمام دو مدرسه استثنایی، ۳ اتاق بازی ، ۳ سالن ورزشی درون مدرسه‌ای و ۵ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در قم خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
ساخت و اتمام دو مدرسه استثنایی، ۳ اتاق بازی ، ۳ سالن ورزشی درون مدرسه‌ای و ۵ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در قم

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی ضمن تبریک ایام دهه کرامت اظهار کرد: با حضور در شورای معاونان آموزش و پرورش قم و روسای مدارس استثنایی این استان مبانی نظری و برنامه‌های سال جاری آموزش و پرورش استثنایی تشریح کردم.

وی با بیان اینکه جامعه دوستدار انسان جامعه دوستدار کتاب، کودک و معلول است افزود: رسیدن به جامعه دوست دار انسان از طریق آموزش و پرورش دوست دار انسان امکان پذیر است و نظام آموزش و پرورشی که بتواند به کناب، کودک و معلولان توجه کند زمینه ایجاد جامعه دوستدار انسان را فراهم می‌کند.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش استان قم در جوار کریمه اهل بیت حضرت معصومه( س) کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نگاه به چنین آموزه‌ای را بر عهده دارد.

حسینی با ارائه آماری از وضعیت آموزش و پرورش استثنایی استان قم اظهار کرد: ۴ هزار و ۶۳۵ دانش آموز با نیازهای ویژه در ۴۷ مدرسه خاص استثنایی و ۳۰۲ مدرسه پذیرا در استان قم مشغول به تحصیل هستند و در این استان ۹ مرکز مشکلات ویژه یادگیری نیز فعالیت دارد.

معاون وزیر با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش استثنایی سه بسته تحولی اولویت دار با مبنای نظری خاص طراحی شده است اظهار کرد: بسته تحولی «مدرسه انطباقی» مبتنی بر سه نظریه پذیرش تفاوت‌های فردی، نگاه دارایی محور و نظریه امتداد طراحی شده است.

وی افزود: همچنین تدوین این بسته مبتنی بر آموزه‌های سند تحول بنیادین شامل بند ۲ از راهکارهای سند تحول بنیادین مبتنی بر یکپارچه سازی فرایند تعلیم و تربیت، بند ۲ از هدف های کلان مبتنی بر گسترش و تامین همه جانبه عدالت آموزشی و تربیتی و راهکار ۷-۵ هدف‌های عملیاتی مبانی۵ بر انعطاف پذیری تعلیم و تربیت است.

معاون وزیر بسته تحولی دیگر را بسته «مداخلات بهنگام طلایی» دانست و افزود: تدوین این بسته مبتنی بر نظریه عدالت آموزشی است که شناسایی همه دانش‌آموزان با نیاز ویژه، پوشش آنها و مداخلات بهنگام و استاندارد را هدف‌گذاری کرده است.

وی افزود: بسته تحولی توسعه مشارکت‌ها مبتنی بر نظریه مدیریت مشارکتی است و توسعه مشارکت‌ها در همه ابعاد، کاهش تمرکز از نظام متثلب و متمرکز آموزش و پرورش و اجتماعی شدن سازمان را نشانه گرفته است.

معاون وزیر در بخش دیگری از این مصاحبه به برنامه‌ها و دستاوردهای سفر به استان قم اشاره و اظهار کرد: در ابتدای سفر از مجموعه فرهنگی، آموزشی، درمانی و ورزشی «ایمان» بازدید کردم که این مجموعه در نوع خود از حیث کاربری منحصر. به فرد است.

وی افزود: در یک طبقه این مجموعه امکانات فرهنگی، در یک طبقه با ۱۲ کلاس مدرسه استثنایی با رویکرد مهارتی، در یک طبقه امکانات ورزشی و در طبقه دیگر نیز امکانات توانبخشی و درمانی در نظر گرفته شده است که تاکنون برای ساخت آن ۹۰ میلیارد ریال هزینه شده است و آموزش و پرورش استثنایی تجهیز امکانات تخصصی این مجموعه را بر عهده می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بازدید از مدرسه استثنایی در حال ساخت ادب از دیگر برنامه‌های سفر به استان قم بود افزود: این مدرسه ۹ کلاسه در سه طبقه برای دانش‌آموزان استثنایی در حال ساخت است و با هماهنگی بعمل آمده با خیر با اعتباری بالای ۱۰‌میلیارد ریال مجموعه به اتمام خواهد رسید.

حسینی افزود: بازدید از مجموعه سه طبقه کانون و باشگاه بازنشستگان شهر قم از دیگر برنامه های این سفر بود و قول مساعدت برای تجهیز سالن اجتماعات این مجموعه داده شد.

معاون وزیر افتتاح آزمایشگاه بزرگ مدرسه ماندگار امام صادق( ع) و بازدید از حوزه امتحان نهایی این مدرسه را از دیگر برنامه‌های سفر دانست و افزود: با توجه به عدم وجود مدرسه استثنایی در منطقه پردیسان قم که پتانسیل افزایش جمعیت تا ۵۰۰ هزار نفر را دارد و از طریق هماهنگی با خیرین در زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر مربع بزودی کار ساخت مدرسه استثنایی آغاز خواهد شد.

وی افزود: در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان قم نیز قول ساخت ۳ اتاق بازی، ۳ سالن ورزشی ۲۰۰ متری درون مدرسه ای، تاسیس ۵ مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری و تخصیص یک میلیارد ریال برای به روز رسانی تجهیزات مدارس استثنایی داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار