در حاشیه رونمایی از کتاب بانوی خیر مدرسه ساز صورت گرفت؛

انعقاد قرارداد ساخت دو مدرسه در سیستان و بلوچستان به همت خیرین جوان

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشوردر مراسم رونمایی از کتاب خیرمدرسه ساز «زهرا گیتی نژاد»، ساخت ۳۷۰ مدرسه، حمایت تحصیلی از چهار هزار دانش‌آموز و اهدای سه هزار جلد  کتاب برای دانش‌آموزان کشور و تأمین سه هزار  رایانه را از جمله اقدامات ارزشمند موسسه خیریه مهر گیتی برشمرد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد قرارداد ساخت دو مدرسه در سیستان و بلوچستان به همت خیرین جوان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب زهرا گیتی نژاد خیر مدرسه‌ساز با اشاره به اینکه نوع دوستی فراگیر است و گستره وسیعی دارد، بیان کرد: خیرین مدرسه‌ساز افرادی هستندکه در افزایش دانایی جامعه مشارکت داشته و در آموزش و آگاهی‌بخشی جامعه نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی ادامه داد: خیرین با اعمال نیک و خداپسندانه خود علاوه بر ساخت مدرسه، فرهنگ‌ مقدس مشارکت در این زمینه را ترویج می‌دهند و این دقیقاً نکته‌ای است که برای توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی اهمیت بسیار زیادی دارد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار کرد: برای توسعه مشارکت گسترده خیرین و ایجاد تغییرات محسوس در جریان ساخت و ساز فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی، بسته تحولی توسعه مشارکتهای مردمی با تدوین طرح «آجر به آجر» در دستور کار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قرار گرفته است.

رخشانی مهر مستندسازی و نگارش زندگینامه خیرین و نیکوکاران تاثیرگذار در جامعه برای معرفی به آیندگان و الگو قرار دادن آن برای نسل آینده‌ساز را مورد توجه قرار داد و گفت: بنابراین در مجموعه سازمان نوسازی مدارس کشور بر آن شدیم تا علاوه بر شناسایی این افراد، نسبت به تهیه زندگینامه آنها اقدام کنیم و این موضوع را نه تنها در تهران بلکه در استان‌های مختلف در دست اجرا داریم، بر همین اساس هم تا کنون کتاب زندگینامه چندین خیّر گرانقدر ملی را به رشته تحریر درآوردیم که کتاب خانم گیتی‌نژاد هم از جمله آن بود.

وی اضافه کرد: موسسه مردم نهاد خانم گیتی‌نژاد هم با هدف کمک به رفع دغدغه‌ها و محرومیت‌های آموزشی دانش‌آموزان سراسر کشور از حدود 15 سال پیش فعالیت خود را آغازکرد و توانسته است خدمات شایان توجهی را برای توسعه عدالت آموزشی ارائه کند به نحوی که امروزه به عنوان یک موسسه خیریه شناخته شده مستقل و مردمی در سطح کشور مطرح است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار کرد: ساخت 370 مدرسه، حمایت تحصیلی از ۴ هزار دانش‌آموز و اهدای ۳ هزار جلد کتاب برای دانش‌آموزان کشور و تأمین ۳ هزار رایانه از جمله اقدامات ماندگاری است که از سوی خیرین حامی این مجموعه صورت گرفته است، در واقع این موسسه که امروز همپای دیگر خیرین به میدان توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی قدم گذاشته است، مجموعه‌ای خیّری است که نه صرفاً به عنوان یک مجموعه خیّری بلکه به عنوان یک مجموعه خیّرساز فعالیت دارد و بسیاری از دانش آموزان و اولیای آنان مدیرعامل آن را همراهی می کنند.

گفتنی است در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب خانم گیتی‌نژاد، برای ساخت دو مدرسه سه کلاسه در سیستان و بلوچستان قرارداد همکاری منعقد شد. همچنین ساخت مدرسه دیگری هم در خراسان جنوبی توسط خیر نیک اندیش آقای صابری مورد توافق قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار