فولادوند خبر داد: نحوه برگزاری کلاس دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد نحوه برگزاری کلاس‌های دانش‌آموزان در مدارس مشخص شده است و برخی کلاس‌ها مجازی و برخی حضوری برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۹۳۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند خبر داد: نحوه برگزاری کلاس دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عبدالرضا فولادوند درباره شروع فعالیت مدارس گفت: اعلام شده است که سال تحصیلی در نیمه اول شهریور آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه وضعیت نیروی انسانی ساماندهی شده است گفت: ساماندهی فضای آموزشی نیز انجام شد و هم اکنون مشکل ما هدایت تحصیلی دانش‌آموزانی است که باید در سال ۹ متوسطه انتخاب رشته کنند، البته مشکل بعدی سرویس مدارس است که باید براساس شیوه نامه‌های بهداشتی تصمیماتی در این باره اتخاذ شود.

فولادوند ادامه داد: آموزش و پرورش به سرعت کار‌ها را انجام می‌دهد و از خانواده‌ها می‌خواهیم سریع‌تر کار ثبت‌نام را انجام دهند تا پس از ثبت نام، سامانه مربوط به ثبت‌نام دانش‌آموزان تکمیل و کلاس گذاری آن‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه در پایه اول، هفتم و دهم ثبت‌نام داریم، گفت: ۷۰ درصد از دانش‌آموزان ما در پایه‌های بالاتر هستند و جا به جایی آن‌ها باید مطابق ثبت‌نام انجام شود البته ما در طول سال تحصیلی هم ثبت‌نام داریم، اما بهتر است هرچه زودتر ثبت نام انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه در منطقه ۴ و ۱۵ مشکل نیروی انسانی داریم، افزود: اگر نقل و انتقالات به میزان سنوات گذشته باشد ورودی‌ها به تهران به میزان سال‌های گذشته است و مشکلی از نظر نیروی انسانی نداریم و در صورت کمبود نیرو می‌توانیم از طریق معلمان حق التدریسی مشکل را برطرف کنیم.

فولادوند درخصوص آموزش برخی از دروس به صورت مجازی گفت: برخی از درس‌ها به صورت مجازی و برخی از درس‌ها به صورت حضوری و برخی از درس‌ها به صورت دو هفته مجازی و یک هفته حضوری انجام می‌شود، بنابراین از هم اکنون نمی‌توانیم اعلام کنیم که وضعیت برگزاری کلاس‌های درس به چه صورت است از این رو به فراخور شرایط تصمیماتی اتخاذ می‌شود.

وی افزود: مشکلاتی درخصوص نحوه برگزاری کلاس‌ها وجود دارد، ولی تلاش می‌کنیم پیش بینی‌ها به واقعیت نزدیک شود تا مشکلی در روند آموزش پیش نیاید.

فولادوند درخصوص وضعیت مدارس غیردولتی گفت: ما در مدارس غیردولتی وضعیت بهتری خواهیم داشت، چون میزان تراکم جمعیت پایین‌تر است و این مدارس می‌توانند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار کنند و با امکاناتی که دارند می‌توانند فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و این روند را تا پایان سال ادامه دهند.

وی در خصوص نحوه برگزاری کلاس‌ها در مدارس دولتی گفت: می‌توانیم در برخی از ساعات به طور مثال ساعت ۷ و نیم تا ۱۰ و نیم را برای یک گروه از دانش آموزان و ساعت ۱۰ و نیم تا ۱۳ و نیم را برای گروه دوم دانش آموزان به عنوان فعالیت آموزشی در مدارس در نظر بگیریم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: چنانچه دروس مدارس با آموزش مجازی مشکلی نداشته باشد برای پاسخگویی به سؤالات دانش‌آموزان هر دو یا سه هفته یک بار کلاس حضوری در نظر گرفته می‌شود تا در پایان به جمع بندی درستی از نظر آموزشی برسیم.

فولادوند افزود: البته در برخی از رشته‌ها برخی از دروس که دروس پایه محسوب می‌شوند هنوز به تصمیم گیری قطعی نرسیده ایم و نمی‌توانیم چیزی اعلام کنیم.

وی ادامه داد: امسال نسبت به پارسال ۱۲۰ مدرسه نوبت بعد از ظهر اضافه شده است و اجازه داریم در مناطق با تراکم جمعیت بالا نوبت بعدازظهر دایر باشد، اما باید تلاش کنیم تراکم جمعیت را در این مدارس کاهش دهیم، هم اکنون تراکم میانگین کشور ۲۴ است و تراکم تهران ۳۲ است.

فولادوند درخصوص رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سرویس مدارس افزود: شیوه نامه‌های بهداشتی برای سرویس مدارس به طور کامل تعیین شده است و هر وسیله نقلیه سواری که دو یا سه سرنشین داشته باشد خانواده‌ها باید هزینه بیشتری پرداخت کنند، اما تاکنون به تصمیم قاطع در این خصوص نرسیده‌ایم، چون تمام سرویس‌ها وسیله نقلیه سواری نیست و برخی از سرویس‌ها ون و یا اتوبوس هستند، از این رو تصمیم نهایی گرفته نشده است.

وی درباره شهریه و هزینه سرویس رفت و آمد دانش‌آموزان گفت: مدارس اعم از دولتی و غیردولتی حق ندارند به موضوع میزان شهریه و یا هزینه رفت و آمد قبل از شروع سال تحصیلی ورود پیدا کنند.

فولادوند درخصوص افزایش هزینه و شهریه مدارس گفت: مدارس رتبه بندی شده‌اند و اولیا و خانواده‌های دانش‌آموزان با مراجعه به سامانه وزارت آموزش و پرورش می‌توانند براساس منطقه و نوع مدرسه متوجه میزان شهریه شوند، حداکثر شهریه ۱۷ میلیون تومان است. در سال دوم متوسطه ۱۴ و نیم میلیون و در دوره ابتدایی ۱۲ میلیون تومان حداکثر شهریه است.

وی تأکید کرد: قانونی برای مبارزه با فساد در آموزش و پرورش وجود دارد که در صورت وجود فساد مؤسسه حقوقی آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار