جولان سودجویان با کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف و بدون هویت

تهران ( پانا) - عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف، ابزاری برای جولان سودجویان است، می‌گوید فعالان اقتصادی اعتقادی به کارت بازرگانی یکبار مصرف ندارند و باید برای ایجاد شفافیت در این حوزه از تمامی امضاهای طلایی جلوگیری کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
جولان سودجویان با کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف و بدون هویت

به گزارش ایرنا، «حمیدرضا صالحی» درباره سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی به عنوان یکی از بسترهای اصلی فعالیت‌های مخرب و نقش اتاق‌های بازرگانی در صدور این کارت‌ها، اظهار داشت: اتاق بازرگانی در حال حاضر وظیفه کارگزاری صدور کارت بازرگانی را برعهده دارد و تایید این کارت‌ها برعهده نهاد دیگری است.
وی افزود: درباره سوء استفاده از این کارت‌ها باید به دنبال دلیل افزایش این موضوع باشیم، برای نمونه باید بررسی کنیم آیا مشکل از ساز و کارها و زیرساخت‌هاست؟ یا بستری برای سوء استفاده فراهم است؟
صالحی خاطر نشان کرد: باید توجه داشت که برخی اقدامات از سوی نهادهای حاکمیتی موجب فراهم شدن سوء استفاده این افراد می‌شود.
وی گفت: کارت‌های بازرگانی باید به افرادی تعلق گیرد که در این زمینه سابقه‌ای طولانی و تجربیاتی برای فعالیت در این بخش دارند.
به گفته این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، تاکنون تلاش‌هایی در این زمینه شده اما اتاق بازرگانی تنها وظیفه صدور این کارت‌ها را بر عهده داشته و امکان ورود بیشتر به این موضوع را ندارد.
وی ادامه دهد: بسیاری از متقاضیان کارت‌های بازرگانی افرادی هستند که قصد ورود به حوزه صادرات و واردات را ندارند. باید با ساز و کار دقیق و شناسایی و ورود و خروج ارز، از صدور کارت بازرگانی برای چنین افرادی جلوگیری شود.

صالحی ادامه داد: به نظر من روند صدور کارت‌های یکبار مصرف یا کارت‌های بدون هویت باید مورد توجه قرار گیرد تا از جولان سودجویان جلوگیری شود.
این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: در شرایط فعلی باید از یکسو با نگاه باز، از کسب‌وکارهای قانونی بیشتری حمایت شود، اما از سوی دیگر باید از فعالیت‌های اقتصادی زیرزمینی جلوگیری کرد.
صالحی در ادامه درباره اقدامات انجام شده در زمینه اصلاح روند صدور کارت‌های بازرگانی، گفت: در جلسه کمیته ارزی و جلسات متعدد با بانک مرکزی و وزارت صنعت، مشکلات مربوط به این بخش مطرح شده است.
وی تصریح کرد: فعالان اقتصادی اعتقادی به کارت بازرگانی به این شکل ندارند، همان‌طور که در دنیا چنین کارتی وجود ندارد.
این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران تاکید کرد: باید با شفافیت در این حوزه از تمامی امضاهای طلایی جلوگیری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار