سند تحول بنیادین آموزش و پرورش البرز با رویکرد بومی سازی کلید خورد

کرج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد راهنمای تدوین برنامه اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال ۹۹ به نواحی و مناطق هشتگانه این استان با رویکرد بومی سازی ابلاغ شد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش البرز با رویکرد بومی سازی کلید خورد

به گزارش ایرنا، سالار قاسمی گفت: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش با نگاه برنامه ریزی و کیفیت بخشی آموزشی در فرآیند تعلیم و تربیت اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین یک اقدام بزرگ و مهم در وزارت آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: مهمترین هدف سند تحول بنیادین هدایت دانش آموزان به سوی حیات طیبه است.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در سال گذشته به منظور ایجاد زیرساخت های مناسب برای اجرای برنامه مرتبط با این برنامه، میز تخصصی سند تحول بنیادین در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش استان البرز فعال شد.

وی یکی از اقدامات خوب دیگر آموزش و پرورش البرز را تهیه و تدوین برش استانی سند تحول بنیادین در مهرماه سال گذشته برشمرد و یادآورشد: برش استانی این سند ملی با حضور معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم آغازین سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در البرز رونمایی شد.

قاسمی تصریح کرد: تحقق سند تحول بنیادین درآموزش و پرورش اهمیت بالایی دارد لذا برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده در ۳۷۰ برنامه ای که دراین سند گنجانده شده باید نگاه کارتیمی - تخصصی داشت.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت نظارت راهبری، تدوین و اجرای برنامه‌های ابلاغی درسطح مناطق و نواحی بر عهده مدیران آموزش و پرورش است.اضافه کرد:این برنامه ها با رویکرد تعلیم و تربیت و با نگاه مهارت آفرینی، توسعه مهارت های ارتباطی و یا ایجاد فضای امید و نشاط در بین دانش آموزان دنبال می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه برنامه های سند تحول بنیادین مختص به امسال نبوده و درسال های آینده نیز اجرا خواهد شد، اضافه کرد: لازم است با بهره گیری از نظرات کارشناسان مرتبط درنواحی ومناطق استان زمینه اجرایی شدن این برنامه مهم ملی با برش بومی فراهم آید.

وی با تاکید بر اینکه این برنامه استانی دارای ۶ تبصره می باشد، اضافه کرد: ضرورت دارد در نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان دبیرخانه تدوین سند تحول مستقر شود.

قاسمی با اشاره به اینکه برنامه ابلاغی مبنای توزیع و مصرف اعتبارات سال ۱۳۹۹ بوده و میزان تحقق اهداف کمی لحاظ شده در آن متناسب با منابعی که تخصیص می یابد قابل ارزیابی است، افزود: رصد و پایش برنامه در سال ۱۳۹۹ به صورت فصلی و براساس شاخص های تعیین شده در برنامه ها انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: تدوین شاخص های اختصاصی و عمومی ارزیابی عملکرد براساس برنامه های ابلاغی می باشد و واحدهای مربوطه مسئولیت دارند ضمن ارزیابی از عملکرد مجموعه و تهیه گزارش پیشرفت به صورت دوره های میزان تحقق برنامه ها را رصد کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار