استاندار: آگاهی بخشی بزرگ‌ترین رسالت ائمه جمعه است

زاهدان(پانا) - استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آگاهی بخشی بزرگ‌ترین رسالت ائمه جمعه است، گفت: ائمه جمعه در ایجاد همدلی در فضای استان نقش مهمی دارند.

کد مطلب: ۱۰۹۲۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
استاندار: آگاهی بخشی بزرگ‌ترین رسالت ائمه جمعه است

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان؛ احمد علی موهبتی در گردهمایی ائمه جمعه استان که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد آگاهی‌بخشی را بزرگترین رسالت ائمه جمعه برشمرد و گفت: ائمه جمعه در ایجاد همدلی در فضای استان نقش مهمی دارند.

او با اشاره به سیلاب سال گذشته در مناطق جنوبی استان؛ اظهار کرد: سیلاب خسارت های فراوانی به بخش های مختلف وارد کرد و دشمن نیز با تمام توان به دنبال سوء استفاده از این موضوع بود اما پیام تسکین‌دهنده مقام معظم رهبری، سیل همدلی و سیل مهربانی را روانه استان کرد و همدلی که در استان شکل گرفت؛ باعث شد تا همه توجه ها به استان معطوف شود.

رییس ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان افزود: به دنبال این جریان، دولت در بخش کشاورزی و مسکن اعتبارات کلان چند صد میلیاردی مصوب کرد که با توجه به وضعیت اقتصادی و کمبود اعتبار بتوانیم این مصوبات را اجرایی کنیم.

او اضافه کرد: در بخش مسکن، احداث ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی و ۸ هزار واحد تعمیری در دستور کار قرار گرفته که این امر شاخص های مقاوم سازی و رشد اشتغال و پویایی در بازار را به دنبال خواهد داشت.

موهبتی ادامه داد: ۱۷ هزار واحد مسکونی نیز در بخش مسکن محرومین توسط بنیاد مسکن و کمیته امداد امام (ره) ساخته خواهد شد.

او تصریح کرد: علاوه بر آن در بحث حاشیه نشینی ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در حاشیه شهر چابهار و ۱۰ هزار واحد در حاشیه شهر زاهدان مصوبه دولت است که همه این موارد کمک می‌کند که در بحث ساخت و سازهای روستایی و مقاوم سازی مسکن گامی به جلو برداریم.
احمدعلی موهبتی با تشکر از فعالان در حوزه محرومیت‌زدایی نیز گفت: بنیاد علوی محرومیت زدایی از دو شهرستان زهک و قصرقند را بر عهده گرفته و علاوه بر فعالیت‌های سال گذشته، امسال ۳۹ میلیارد تومان در شهرستان زهک و ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قصرقند به طرح‌های محرومیت‌زدایی اعتبار اختصاص داده است.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان بیان کرد: بنیاد برکت نیز در بحث اشتغال زایی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان دام توسط بنیاد خریداری و به مردم تحویل شد و پس از پرواربندی بازخرید شدند.این امر بعلاوه واردات دام از مرزهای استان باعث احیای چرخه کشتارگاههای استان، پرواربندی ها و صنایع بسته بندی و اشتغال به کار ۱۲ هزار نفر در استان شد.

او ادامه داد: در حوزه راه‌آهن نیز با اختصاص ۳۰۰ میلیارد یورو از صندوق ذخیره ارزی هم اکنون ماهیانه ۳۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی به پروژه راه‌آهن اختصاص می یابد که شتاب فزاینده ای به این پروژه داده است.
وی همچنین از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ساخت بزرگراه چابهار میلک خبر داد.
موهبتی در بحث گازرسانی نیز اظهار کرد: با معین سازی استان تعداد مشترکین زاهدان سال گذشته از ۵ هزار انشعاب به ۳۷ هزار انشعاب افزایش یافته و قرار بر این است که گازرسانی در زاهدان تا پایان مهرماه به اتمام برسد. خط انتقال گاز نیز در شهرستان‌های خاش نیز با اصلاح مسیر گازرسانی در حال انجام است.

او افزود: باران رحمت الهی نیز در حوزه اشتغال کشاورزی تاثیر بسیار خوبی به ویژه در منطقه سیستان به جا گذاشته به طوری که بی‌نظیرترین سال‌کشت و کار در سالهای اخیر در سال جاری انجام شده است که البته این کشت نیز خالی از اشکال نیست و باید اصلاح در بحث کشت در طرح ۴۶ هزار هکتار نیز به آستان قدس رضوی توافقاتی انجام شده تا استان قدس که یکی از برندهای تولیدی است برنامه کشتی سفارشی را در این منطقه اجرایی کند.

رییس ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: بررسی آمارهای رو به رشد مبتلایان به کرونا نشان می دهد که شرایط مقابله در استان مطلوب نیست و بعد از خرداد ماه پیک شیوع کرونا اتفاق افتاده است که بخشی از آن به علت باز شدن بازارها و برگزاری مراسم عروسی، عزا و نمازهای جماعت است.

او در پایان تصصریح کرد: در استان در ۴۵ روز اول شروع کرونا ۳۰۰ بیمار کرونایی شناسایی و در ۴۵ روز بعد هزار و ۱۰۰ بیمار شناسایی شدند و این در حالی است که در سی و سه روز اخیر ۴ هزار و ۴۰۰ مبتلا شناسایی شدند که نشان از شتاب همه گیری این بیماری در استان دارد. بسیاری از کسانی که مبتلا می‌شوند به ویژه در جنوب استان بیماری را مخفی می کنند و مراجعه به موقع به مراکز درمانی ندارند و در شرایط بد حال به بیمارستان مراجعه می کنند که این امر باعث کاهش آمار بهبود یافتگان در منطقه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار