تشریح برنامه‌های بسیج فرهنگیان کشور در سال ۹۹؛

مطهری: 25 هزار تیم‌ با هدف مقابله با آسیب‌‎های اجتماعی در مدارس فعال می‌شود

ایجاد پایگاه‌های تخصصی از برنامه‌های بسیج فرهنگیان برای امسال است/آماده هستیم در پایگاه‌های ستاد وزارتخانه یک پایگاه ویژه پیشکسوتان تشکیل دهیم/این سازمان در زمینه افزایش نشاط، انگیزه و مهارت‌های مختلف در بین کارکنان آموزش و پرورش آماده همکاری با وزارتخانه است

تهران (پانا) _ رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور برنامه‌های این سازمان در سال 99 را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
مطهری: 25 هزار تیم‌ با هدف مقابله با آسیب‌‎های اجتماعی در مدارس فعال می‌شود

عباس مطهری، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور، در گفت‌وگو با پانا درباره برنامه‌های بسیج فرهنگیان برای سال 1399 گفت: «در سال 98 توافق‌نامه‌ای بین وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان بسیج فرهنگیان به نام «معلم آینده‌ساز» امضا شد که قرار داریم بر اساس آن تیم‌هایی با هدف مقابله با آسیب‌‎های اجتماعی در مدارس فعال شود. در سال 98 تعداد 8 هزار و 500 تیم در مدارس فعال شد که از این تعداد 7 هزار و 638 تیم در گروه‌های 4-5 نفره فعالیت می‌کنند. به این ترتیب 90 درصد توافق فوق محقق شده است. قرار است در سال 99 این تعداد را به 25 هزار تیم برسانیم.»

وی درباره همکاری با سازمان بسیج نیز اظهار کرد: «امسال تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بسیج نوشتیم که بر اساس آن در برنامه‌های مختلف دانش‌آموزی که به نقش‌آفرینی چند معلم نیاز است، این کار با همکاری بسیج فرهنگیان انجام شود. مثلا در اجرای طرح شهید بهنام محمدی مربیان طرح از معلمان بسیج باشند.»

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور در ادامه از برخی اقدامات دیگر بسیج فرهنگیان در سال جدید به این شرح نام برد: «کمک به دانش‌آموزان آسیب‌دیده و نیازمند در تقویت بنیه علمی، حضور حداقل یک معلم بسیجی در اردوهای گروه‌های جهادی مقل اردوهای هجرت و راهیان نور، تدریس همکاران فرهنگی در تدریس دوره‌های یاران ولایت از دیگر برنامه‌های بسیج فرهنگیان در سال پیش رو است.»

وی افزود: «نیاز داریم پایگاه‌های بسیج فعال شوند تا پایگاه‌های تخصصی برای مدارس و ادارات را راه‌اندازی کنیم تا از این طریق نقش بسیج فرهنگیان در ارتقای کارآمدی ‌آموزش و پرورش محقق شود. این پایگاه‌ها در مدارس ناظر به نقش معلمان و در ادارات ناظر به نقش ادارات هستند. در واقع ایجاد پایگاه‌های تخصصی از برنامه‌های بسیج فرهنگیان برای امسال است.»

مطهری سپس به استفاده از ظرفیت‌های بسیج فرهنگیان در امور بازنشستگان اشاره کرد و گفت: «تعداد بالایی بازنشسته فرهنگی در کشور داریم که می‌توانیم از ظرفیت‌های بسیج برای افزایش امید و نشاط در آنها و نیز از قابلیت‌های این همکاران بازنشسته در بخش‌های مختلف استفاده کنیم. همچنین آماده هستیم در پایگاه‌های ستاد وزارتخانه یک پایگاه ویژه پیشکسوتان تشکیل دهیم.»

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان در ادامه به برنامه‌های فرهنگی این سازمان اشاره کرد و گفت: به وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد کردیم برنامه‌های مشترکی در حوزه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی برای خانواده‌های فرهنگیان داشته باشیم. این سازمان در زمینه افزایش نشاط، انگیزه و مهارت‌های مختلف در بین کارکنان آموزش و پرورش آماده همکاری با وزارتخانه است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار