واکنش چین به یاوه‌گویی پمپئو درباره تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران

تهران (پانا) - چین به اظهارات پمپئو، وزیر خارجه آمریکا درباره عواقب پایان یافتن تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
واکنش چین به یاوه‌گویی پمپئو درباره تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران

جون ژانگ، نماینده دائمی چین در سازمان ملل در واکنش به توئیت پمپئو در توئیتر خود نوشت: «فکر می‌کنید که می‌دانید کدام کشور بزرگ‌ترین صادرکننده تسلیحات است. قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل درباره لغو اقدامات محدودکننده تسلیحاتی علیه ایران کاملا واضح و شفاف است. فشار یک‌جانبه و سیاسی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران بی‌نتیجه خواهد بود.»

پمپئو شب گذشته در پیامی توییتری مدعی شد اگر تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در اکتبر منقضی شود، ایران می‌تواند جنگنده‌های هوایی همچون SU-۳۰ روسیه و J-۱۰ چین را خریداری کند. با جنگنده فوق کشنده، اروپا و آسیا در چنگ ایران‌ خواهند بود. آمریکا نمی‌گذارد چنین اتفاقی بیفتد. صحبتی که اتفاقا محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز به آن واکنش نشان داد و در جواب وزیر خارجه آمریکا نوشت: «آقای پمپئو آن‌قدر از گمراه کردن جهان ناامید شده که ادعا می‌کند در ماه اکتبر پیش رو، ایران هواپیماهای جنگنده می‌خرد و سپس آنها را فراتر از بُرد یکطرفه‌شان به پرواز در می آورد. شاید او بتواند به ما بگوید که این جنگنده ها چگونه حتی با اتمام سوخت شان به ایران باز می‌گردند!»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار