روز دختر در محل تحصیل «رومینا» گرامی داشته‌شد

تهران (پانا) - جمعی از مسئولان تالش به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، در محل تحصیل رومینا دختر ۱۳ ساله مقتول، حضور یافته و با تجلیل از دانش‌آموزان این مدرسه، این روز را گرامی داشتند.

کد مطلب: ۱۰۹۲۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد
روز دختر در محل تحصیل «رومینا» گرامی داشته‌شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تالش حاکی است که فرماندار این شهرستان روز سه شنبه در مدرسه شهید پورحنیفه روستای سفید سنگان که محل تحصیل رومینا بوده است، گفت: دختر و زن در دین اسلام جایگاه و ارزش والایی دارند و حضرت معصومه (س) اسوه کامل اخلاق و اخلاص بوده و گوهر گرانقدری است و همگان مجذوب پاکی و قداست او هستند.

سید عیسی مهدوی افزود: معصومه (س) سرچشمه خوبی ها، کمالات و ویژگی‌ های بی ‌نظیری بوده است و این خصوصیات سبب شد امامان جواد و رضا (ع) به زیارت بارگاه کریمه اهل بیت (س) تأکید کنند و پاداش زائر او را بهشت دانسته اند.

وی ادامه داد: زنان و دختران جامعه، باید عفت، حیا و پاکدامنی آن بانوی بزرگ را سرلوحه خود قرار دهند و با الگوگیری از او، در مسیر رضای الهی گام برداشته و سعادتمند شوند.

فرماندار تالش گفت: ولایتمداری از مهم ‌ترین خصوصیات اخلاقی معصومه (س) بوده و این خصوصیت را نه در سخن، بلکه در عمل اثبات کرده و برازنده لقب کریمه اهل بیت(ع) شده است.

مدیرعامل پست بانک گیلان نیز در این آئین با تبریک روز دختر و آغاز دهه کرامت، گفت: حضرت معصومه (س) به دلیل دوری از گناه، در جایگاه بالایی قرار دارد و به همین دلیل لقب معصومه را برای ایشان انتخاب کرده اند.

محمد زمان فداکار افزود: پست بانک گیلان برای مقابله با شیوع کرونا اقدامات خوب و مثبتی انجام داده و یکی از این اقدامات، تحویل بسته های حمایتی به آسیب دیدگان از این بیماری بوده است.
وی ادامه داد: پست بانک جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سایر زمینه ها اقدامات خوبی را در روستاهای کشور انجام می دهد.

در پایان این آیین به دانش آموزان مدرسه شهید پورحنیفه از سوی فرمانداری تالش، بخشداری حویق و پست بانک جمهوری اسلامی ایران کارت های هدیه و جوایزی اهدا شد و مسئولان با اهدای هدایایی از مادر رومینا نیز دلجویی کردند.

رومینا اشرفی دانش آموز ۱۳ ساله تالشی در ششم خرداد ماه به دلیل اختلافات خانوادگی به دست پدرش در حین خواب به قتل رسیده بود.

بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده، خسارت های زیادی به بخش های اقتصادی و درآمد مردم جهان وارد کرده است.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت با بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار