مانور بازگشایی مدارس رفتار سازمانی برای سنجش آمادگی است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت: مانور بازگشایی مدارس رفتار سازمانی برای سنجش آمادگی است.

کد مطلب: ۱۰۹۲۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مانور بازگشایی مدارس رفتار سازمانی برای سنجش آمادگی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، احمد ناصری ،مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه شورای معاونین و مدیران و روسای مناطق و نواحی اردبیل آغاز فعالیت کمیته های پروژه مهر در مناطق و نواحی را خواستار شد و گفت: فضای عمومی ادارات را به سمتی سوق دهیم که برنامه های پروژه مهر مورد توجه افکار عمومی قرار گیرد.

او تمرکز بر روی موضوعات مختلف پروژه مهر را مهم عنوان کرد و اظهار کرد: تمامی کمیته ها بر روی برنامه های پروژه مهر تمرکز داشته باشند تا سال تحصیلی خوبی را شروع کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به برنامه های پیشنهادی برای آغاز سال تحصیلی جدید در وزارت اموزش و پرورش اشاره کرد و بیان داشت: باتوجه به روند شرایط کرونایی، مدارس از 15 شهریورماه آغاز و همچنین برای اینکه پروتکل های بهداشتی در مدارس پر تراکم رعایت شود، حضور دانش آموزان درطول ایام هفته تقسیم بندی خواهد شد.

ناصری همچنین به حذف تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه اشاره کرد و گفت: ایجاد شبکه شاد و استقرار آن یک تجربه بسیار خوب بود که با توسعه زیر ساختی آن، از چنین ظرفیتی در طول سال تحصیلی نیز بهره مند خواهیم شد.

او با عنوان اینکه حضور والدین در مدارس برای ثبت نام دانش آموزان در دوره های میان پایه الزامی نیست، اظهار کرد: روند ثبت نام دانش آموزان در پایه اول ابتدایی در جریان است و ثبت نام در پایه های هفتم و دهم به ترتیب در روزهای 16 تیر و 2 مرداد ماه سال جاری انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به طراحی سامانه بومی ثبت نام پایه های اول ابتدایی در مدارس هیات امنایی استان اشاره کرد و تصریح نمود: در طول ثبت نام 1 هزار و 226 مراجعه به این سامانه شده است که 86درصد از آنان در ارزیابی بعمل آمده اظهار رضایت کرده اند.

به گفته ناصری اخذ هر گونه وجه به غیر از پول بیمه و کتاب در هنگام ثبت نام دانش آموزان ممنوع می باشد ولی با این حال والدین می توانند کمک های داوطلبانه ای به مدارس داشته باشند.

او همچنین به ساماندهی نیروی انسانی در بحث بازنشستگان، نقل و انتقالات و ... تاکید کرد و از مدیران و روسای مناطق و نواحی خواست تا از ایجاد هرگونه چالش برای مراجعه کنندگان در بحث ساماندهی نیروی انسانی پرهیز کنند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان به ساماندهی فضاهای آموزشی در قالب پروژه مهر تاکید کرد و یادآوری نمود: برای اینکه والدین در مراجعات خود سردرگم نباشند حتی الامکان از جابجایی مدارس خود داری شود.

ناصری توجه به تجهیز مدارس و هنرستان ها به امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی در مناطق و نواحی را خو.استار شد و گفت: برای افزایش بهره وری در مدارس از انبار کردن تجهیزاتی که می توان از آن ها استفاده بهینه کرد، خود داری شود.

او در بخش دیگری از سخنانش به تبدیل وضعیت نیروهای خدماتی با توجه به امتیاز و سال اخذ مدرک تحصیلی اشاره کرد و یادآوری نمود: برای کاهش آسیب های آموزشی در مدارس از برگزاری دوره های آموزشی با حضور راهبران مجرب آموزشی غافل نباشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با تاکید بر حمایت از مدارس غیر دولتی گفت: موضوع ثبت نام، فضاهای آموزشی و استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارس غیر دولتی مورد توجه قرار گیرد.

ناصری همچنان توسعه متوازن رشته ها و هدایت تحصیلی را یکی از برنامه های اصلی در آموزش و پرورش عنوان کرد و یاد آوری نمود: امسال هدف گذاری استان اردبیل در بحث توسعه متوازن رشته ها در حوزه فنی حرفه ای و کاردانش 40 درصد می باشد.

او گفتگو با مدیران مدارس و کارشناسان را برای رسیدن به یک ادبیات واحد در مناطق و نواحی مهم دانست و اظهارکرد: برای اینکه بتوانیم برنامه های خود را در سطوح مختلف سازمان تسری بدهیم بایستی ادبیات مشترکی در حوزه های مختلف داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر تعامل، گفتگو و رفتار خوب با ارباب رجوع، مدیران و همکاران ، اقدام بموقع و رعایت مهلت زمانی پیش بینی شده برای اجرای برنامه ها را خواستار شد.

ناصری پیگیری مسایل مختلف تا حصول نتیجه را یادآور شد و اظهار داشت: برخورد مسئولانه با موضوعات مختلف باعث تسریع در روند امور خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ، درپایان به ایجاد تعامل سازنده با تمامی ارگان هایی که با آموزش و پرورش در ارتباط هستند، تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار