برگزاری جشنواره فیلم و عکس رضوی در البرز

کرج (پانا) - رییس نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری جشن همگانی در سالروز ولادت امام هشتم شیعیان،‌امام رضا (ع) وجود ندارد، گفت براین اساس طبق برنامه ریزی این مراسم در قالب جشنواره فیلم و عکس در البرز و سراسر کشور برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۰۹۲۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره فیلم و عکس رضوی در البرز

به گزارش ایرنا، عباس قاضی‌خانی افزود: مردم می توانند با تهیه کیک و شیرینی در کنار اعضای خانواده خود جشنی کوچک برگزار کرده و از آن مراسم فیلم و عکس تهیه کنند و سپس آثار خودرا به آستان قدس رضوی ارسال نمایند.

وی در ادامه به ارایه دیگر برنامه های پیش بینی شده برای دهه کرامت پرداخت و گفت: با توجه به شرایط موجود در کشور در سال جاری برنامه های دهه کرامت یک سوم کاهش یافته و قرار است بیش از ۱۰۰ برنامه برگزار شود.

آغاز رسمی برنامه های دهه کرامت از هفتم تیرماه

قاضی‌خانی با بیان اینکه دهه کرامت از فردا همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می شود، افزود: با توجه به تاخیر ورود کاروان خادمان آستان قدس رضوی به استان، شروع رسمی سیزدهمین دوره جشن های زیرسایه خورشید در استان از روز شنبه هفتم تیرماه آغاز می شود.

وی تصریح کرد: خادمان آستان قدس روز جمعه ششم تیرماه در قالب ۲ گروه وارد استان شده و روز شنبه با حضور در دفتر امام جمعه کرج و دیدار با ایشان، مراسم به صورت رسمی آغاز می شود.

وی یادآور شد: همچنین در نخستین روز از دهه کرامت همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) از تعدادی از دختران استان تجلیل خواهد شد.

رییس نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز ادامه داد: کاروان خادمان آستان قدس رضوی پس از آغاز رسمی مراسم، به سمت شهرستان های استان برای دیدار با خانواده معظم شهدا، مدافعان سلامت، مراکز درمانی، دیدارهای مردمی در مساجد و دیدار با زندانیان با رعایت پروتکل های بهداشتی حرکت می کنند.

وی گفت: در سال جاری پرچم سبز متبرک امام رضا (ع) در یک محفظه شیشه ای برای زیارت قرار گرفته است.

تهیه و توزیع بیش از ۲ هزار سبد سفره کرامت رضوی

وی با بیان اینکه در سال جاری استقبال عمومی از کاروان خادمان در ورودی شهرها نداریم، افزود: یکی دیگر از برنامه ها در سال جاری تهیه و توزیع بیش از ۲ هزار سبد کالایی سفره کرامت رضوی (هر خادمیار یک سبدکالایی) است.

قاضی‌خانی ادامه داد: برای تهیه این سبدها، قرار است تا سبدهای خالی توسط کانون های مرکزی خادمیاری تحویل خادمیاران داوطلب شود و هر خادمیار به تنهایی و یا به همراه خانواده و بستگان حداقل یک بسته مواد غذایی تهیه و تحویل کانون خادمیاری مرکزی شهر یا شهرستان خود نمایند.

وی با بیان اینکه سبدها پس از تکمیل باید تحویل کانون های مرکزی شوند، گفت: توزیع سبدهای آماده شده در روز ولادت حضرت رضا (ع) و توسط امور محرومیت زدائی کانون مرکزی انجام خواهد شد و در صورتی که خادمیار اهداء کننده سبد غذایی، فرد نیازمندی را می شناسد با هماهنگی کانون مرکزی می تواند بسته را به آن فرد یا خانواده اهداء کند.

قاضیخانی افزود: ارزش ریالی هر سبد بایستی حداقل ۲۰۰ هزار تومان باشد و با ۱۱ قلم کالای تعیین شده همچون برنج، روغن، رب گوجه فرنگی، حبوبات، سویا، چای و ... تکمیل شود.

وی یادآور شد که اگر عامه مردم نیز علاقمند به شرکت در این طرح باشند ما آمادگی داریم تا سبدهای خالی را تهیه کنیم و تحویل آن ها دهیم.

تجلیل از فعالین عرصه سلامت

رییس نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های پیش بینی شده برای دهه کرامت تجلیل از فعالین عرصه سلامت است که در هر یک از شهرستان ها از ۸ نفر از فعالین عرصه سلامت در نماز جمعه همزمان با روز ولادت تجلیل می شوند.

وی گفت: در صورت عدم برگزاری نماز جمعه در یکی از سالن های اجتماعات با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور مسوولین مربوطه مراسم تجلیل برگزار خواهد شد.

قاضیخانی یکی دیگر از برنامه ها را برگزاری کرسی تلاوت استانی توسط کانون موضوعی قرآن دانست و افزود: برنامه ها توسط کانون موضوعی شبکه جوانان رضوی و با همکاری هیات رزمندگان و با پشتیبانی کانون های مرکزی خادمیاران رضوی شهرستان ها برگزار می شود.

هر ساله از سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)‌ تا ولادت امام هشتم شیعیان، امام رضا (ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

کاروان های زیرسایه خورشید روز شنبه هفتم تیرماه در کرج، یکشنبه در ماهدشت و کمالشهر، دوشنبه در محمدشهر، آسارا و نظرآباد، سه شنبه در گرمدره، مهرشهر و طالقان، چهارشنبه در اشتهارد، هشتگرد و گلسار، پنجشنبه در کرج و فردیس و جمعه نیز در سالروز ولادت و آخرین روز از دهه کرامت نیز در کرج و چهارباغ به اجرای برنامه می پردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار