دهه کرامت فرصتی ارزنده برای تبلیغ و تحکیم سبک زندگی اسلامی است

شیراز(پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس، توجه به فرصت‌های فرهنگی برای نشر شیوه‌های مطلوب و مورد پسند اسلام در مقوله سبک زندگی اسلامی ایرانی را از راهبردهای اساسی آموزش و پرورش برشمرد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
دهه کرامت فرصتی ارزنده برای تبلیغ  و تحکیم سبک زندگی اسلامی است

جهانبخش بانشی که به مناسبت دهه کرامت در جمع نیروهای امور تربیتی حوزه ستادی صحبت می‌کرد با تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه‌(س) و تبریک روز دختر افزود: در این ایام که با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده، باید از ابزارهای موثر و شیوه‌های جذاب در انتقال اخلاق نیکو و شایسته، تکریم فضیلت‌های انسانی و نشر آرمان‌ها و اهداف الهی که در سیره‌ عملی اولیای دین خصوصا ائمه معصومین موج می‌زند عمیقا استفاده کنیم و بهره ببریم.
بانشی حضرت فاطمه معصومه (س) را نمونه‌ بارز یک انسان متعالی، به کمال رسیده و اسوه معرفی کرد و گفت: دختران ایرانی باید حضرت فاطمه معصومه (س) را الگوی معرفتی و رفتاری خود در زندگی قرار دهند و توجه به زندگی حضرت معصومه (س) یعنی توجه به شیوه تربیتی خاندان امامت و راهبرد مد نظر امامان معصوم، که قطعا می‌تواند فرزندان ما را در مقابل امواج بی امان تهاجم فرهنگی مصون دارد.
او علم، حلم، تقوا و اتصال به خاندان عصمت را عواملی مهم دانست که شخصیت حضرت معصومه را به قله معرفت و اسوه ایمان و اخلاق و نمونه‌ مبرز و شایسته‌ی انسان مورد نظر اسلام مبدل ساخته که حرم مطهرشان قرن‌ها ملجا مومنان و الهام بخش اهل توحید و ایمان و در اصل حبل المتین عاشقان خاندان عصمت و طهارت در شهر قم و ایران بوده است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس همچنین به میلاد با سعادت حضرت امام رضا در دهه کرامت اشاره کرد و افزود: همه ما وجود نورانی امام رضا (ع) را عالی‌ترین سرمایه معنوی و مادی ملت ایران می‌شناسیم و حرمشان را کانون نشر ایمان و معرفت و قبله گاه دلهای مومن و شیفته به مکتب اهل بیت به شمار می‌آوریم.
بانشی تاکید کرد: لازم است مربیان پرورشی و سایر عوامل محترم مدارس با بهره‌گیری موثر از فضای مجازی، خصوصا شبکه شاد ناگفته‌های فراوانی که در مورد عظمت شخصیت حضرت امام رضا (ع) وجود دارد را با بهره گیری از زبان هنر و ادبیات برای دانش‌آموزان بازگو کنند.
بانشی در آخر این مراسم با تجلیل از کارهای شایسته صورت گرفته در مدارس در زمینه عترت و همچنین معرفی شخصیت حضرت احمد بن موسی و سومین حرم اهل بیت(ع) یکی از بهترین راه‌های نظام تعلیم و تربیت برای تقویت سبک زندگی را معرفی الگوهای عظیم تربیتی و راهبردهای ارزشمند زندگی توحیدی در نظام تعلیم و تربیت دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار