18 درصد پیش‌دبستانی‌ها در مراکز غیرمجاز آموزش می‌بینند

ساری (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران ضمن اشاره به اینکه 47 درصد نوآموزان در مدارس آموزش و پرورش آموزش می‌بینند و 17 درصد برخوردار از خدمات بهزیستی و 18 درصد نیز برخوردار از خدمات سایر نهادها هستند، اعلام کرد که این نهادها مورد تأیید نظام تعلیم و تربیت نیستند.

کد مطلب: ۱۰۹۲۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
18 درصد پیش‌دبستانی‌ها در مراکز غیرمجاز آموزش می‌بینند

سیدعیسی میرشفیعی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مازندران، با اشاره به اینکه در سال 98، ۴۵ هزار و ۶۰۰ نوآموز باید در دوره پیش‌دبستانی ثبت‌نام می‌کردند و آموزش می‌دیدند، گفت: «اما سه هزار و ۴۹۳ نفر نوآموز در هیچ جای استان نام نویسی نکردند و در واقع بازمانده از دوره پیش‌دبستانی بوده‌اند.»

او تأکید کرد که اگر این موضوع پیگیری نشود و این بازماندگان شناسایی نشوند، ممکن است در آینده به چالشی جدی تبدیل شوند.

به گفته او 8 درصد نوآموزان نیز از آموزش‌های دوره پیش‌دبستانی برخوردار نیستند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران ضمن اشاره به اینکه 47 درصد نوآموزان در مدارس آموزش و پرورش در دو شکل ضمیمه مدارس دولتی و مدارس غیردولتی در حال آموزش هستند، 17 درصد دیگر نوآموزان را برخوردار از خدمات بهزیستی و 18 درصد را نیز برخوردار از خدمات سایر نهادها اعلام کرد که این نهادها مورد تأیید نظام تعلیم و تربیت نیستند.

میرشفیعی خواست که نظارت کلاس‌ها به آموزش و پرورش سپرده شود و آموزش‌های مقطع پیش‌دبستانی در کل بر مبنای شاخص‌های آموزش و پرورش باشد تا تکلیف سایر دستگاه‌ها به غیر از بهزیستی مشخص شود.

میرشفیعی گفت: «بررسی آموزش کودکان وظیفه و تکلیف آموزش و پرورش به عنوان نهادی حاکمیتی است و دستگاههایی چون بهزیستی اگر ورودی دارند از باب کمک و مساعدت است و در این بخش آموزش و پرورش وظیفه و تکلیف قانونی دارد.»

او تأکید کرد که نهادهایی چون بهزیستی که پیش‌دبستانی دارند باید الزاما از محتوای آموزشی مورد تأیید آموزش و پرورش بهره گیرند.

میرشفیعی از شورای آموزش و پرورش خواست در این زمینه مصوبه‌ای ارائه دهد تا اگر موردی خلاف قانون مشاهده شد، اجازه و اختیار برخورد وجود داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران همچنین به شهریه پیش‌دبستانی‌های ضمیمه مدارس دولتی هم اشاره کرد که طبق قانون نباید بیشتر از 55 درصد میانگین شهریه مراکز آموزشی مستقل شهریه دریافت کنند و از شوار خواست تا در سال جاری میزان شهریه بر اساس تصمیمات چغرافیایی شهرستانی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار