نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان تاکید کرد:

لزوم برخورد جدی، قاطع و سریع قوه قضائیه با فساد

زاهدان (پانا) - نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان تاکید کرد قوه قضائیه در صورت بروز فساد در دستگاه‌های نظام، لازم است با متخلفان صرف نظر از جایگاه آنها برخورد جدی، قاطع و سریع داشته باشد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
لزوم برخورد جدی، قاطع و سریع قوه قضائیه با فساد

آیت الله مصطفی محامی به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه در دیدار شورای قضایی استان، ضمن تبریک این هفته، اظهار کرد: یکی از نکاتی که باید حوزه قضائی به آن توجه داشته باشد، توجه به کار فرهنگی و فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از وقوع جرم است.

او با اشاره به آماده بودن فضای استان برای انجام کارهای فرهنگی، ادامه داد: همه دستگاه‌ها با توجه به نیاز استان باید در این امر فعالیت کنند و و دستگاه قضا نیز به عنوان مدعی‌العموم نقش متولی را ایفا کرده و با اعلام، رصد و پیگیری برنامه‌های فرهنگی به تاثیرگذاری مطلوب فرهنگی کمک کند.

رئیس شورای راهبردی استان تصریح کرد: قوه قضائیه در صورت بروز فساد در دستگاه‌های نظام، لازم است با متخلفان صرف نظر از جایگاه آنها برخورد جدی، قاطع و سریع داشته باشد.

او با ابراز نگرانی نسبت به معرفی نکردن مسئولان خاطی به افکار عمومی، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات مسئول متخلف را به بهانه حفظ آبروی نظام بدون سر و صدا جابه‌جا می‌کنند که این اقدام بیش از معرفی کردن آنان منجر به بی‌آبرویی شده و حتی ممکن است زمینه را برای منصوب شدن فرد در جایگاه دیگری فراهم کند.

آیت الله محامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره عدالت و لزوم تلاش بیشتر در این عرصه، متذکر شد: با وجود همه تلاش‌ها در طول انقلاب اسلامی، هنوز به اهداف مدنظر دست نیافته و از برنامه عقب هستیم. باید زمینه‌سازی و فرهنگ‌سازی برای پذیرش قانون از سوی آحاد جامعه صورت بگیرد تا قانون فارغ از جایگاه اجتماعی و هم‌چنین قومیت و مذهب برای همه اجرا شود.

او با تاکید بر پیشگیری از وقوع جرم از طریق شناسایی و رفع عوامل آسیب‌زا، تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی در مواقعی که متوجه بروز تخلف در میان مردم، ادارات و دستگاه‌های نظام می‌شوند همانجا باید ضمن برخورد قاطع اجازه سنگین‌تر شدن پرونده را ندهند. در قضیه پرونده‌های بزرگ فساد کشور، این ابهام وجود دارد که در این مدت دستگاه‌های نظارتی چه می‌کردند و چرا کسی از درون و بیرون دستگاه مربوطه خبر نداشت.

رئیس شورای راهبردی استان در پایان ضمن اشاره به محتوای بیان شده در هفته قوه قضائیه سال گذشته، عنوان کرد: در سال گذشته براساس آیات شریفه قرآن کریم رعایت نکاتی مثل لزوم قانون مداری، مقاومت در برابر وسوسه‌ها و هوای نفس، رعایت اخلاق در قضاوت و تکریم ارباب رجوع، ترجیح مصالحه و جلب رضایت طرفین، تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها خصوصا پرونده‌های کلان استان، احقاق حقوق مردم و رسیدگی به مفاسد دستگاه‌های حاکمیتی، پیشگیری از وقوع جرم، ارتقاء جایگاه دستگاه قضا، حفظ روحیه انقلابی و انگیزه الهی مطرح شده که همچنان بر روی آن تاکید می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار