رونق بازار گردشگری به نوروز ۱۴۰۰ موکول خواهد شد؟

ترس توریست‌ها از کرونا

تهران (پانا) - ترس عموم خانوارها از خطر ابتلا به کرونا در جریان سفرهای توریستی، زمان پایان رکود در بازار گردشگری را به تاخیر می‌اندازد. فعالان بازار گردشگری و مسوولان دولت در این حوزه با برآوردی که نسبت به جو عمومی درباره آینده سفرهای پررونق انجام داده‌اند، پایان رکود سنگین سفرها تا قبل از سال آینده را بعید می‌دانند.

کد مطلب: ۱۰۹۱۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
ترس توریست‌ها از کرونا

به گزارش دنیای اقتصاد، در این باره معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان عنوان کرد: زمانی که در کشور با تعطیلات مناسبتی مواجه می‌شویم تقاضا برای سفرهای داخلی در کشور افزایش پیدا می‌کند، زیرا با تعطیلی همزمان مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات شرایط مناسب سفر برای خانوارهای ایرانی مهیا می‌شود. بنابراین با دوروزه شدن تعطیلات آخر هفته بازار گردشگری داخلی رونق می‌گیرد. هم اکنون نیز برخی از استاندار‌ان روزهای پنج‌شنبه را تعطیل اعلام کرده‌اند تا با دوروزه کردن تعطیلات آخر هفته بازار گردشگری استان خود را رونق ببخشند، زیرا با دوروزه شدن تعطیلات آخر هفته تقاضا برای سفر افزایش می‌یابد. حمید اسکندری درخصوص وضعیت استان کردستان گفت: بازار گردشگری این استان از زمان شیوع ویروس کرونا آسیب‌های جدی را تجربه کرده‌اند به‌طوری که در دوران شیوع ویروس کرونا حجم گردشگران ورودی به این استان مانند سایر استان‌ها بیش از ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان درباره رونق گرفتن مجدد این بازار تصریح کرد: حتی اگر کرونا در ایران نیز از بین برود چند ماهی زمان می‌برد که سفرهای داخلی به روال عادی خود بازگردد زیرا توریست‌های داخلی اعتماد کافی به از بین رفتن ویروس کرونا نداشته و به سختی حاضر به اقامت در اقامتگاه‌های عمومی همچون هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و بوم‌گردی‌ها هستند. درخصوص گردشگران خارجی نیز این امر صدق می‌کند. بنابراین به علت شیوع ویروس کرونا امسال رونق خاصی در حوزه گردشگری تجربه نخواهیم کرد و باید خود را برای تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ آماده کنیم تا بتوانیم با اجرای برنامه‌های مختلف بیشترین گردشگر را به استان کردستان جذب کنیم و آسیب مالی دوران کرونا به این بخش را تا حد امکان جبران کنیم. وی افزود: در دوران شیوع ویروس کرونا تمام تاسیسات گردشگری این استان به‌طور صد درصد دچار آسیب شده‌اند به‌طوری‌که در این دوران هیچ کدام از این تاسیسات فعال نبوده و تمامی نیروی انسانی شاغل در آنها نیز بیکار شده‌اند.

اسکندری درخصوص تخصیص ۳ هزار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلاتی که برای جبران خسارت صنعت گردشگری در کل کشور از سوی دولت در نظر گرفته شده عنوان کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا در سراسر کشور منتشر شده و بازار گردشگری ۳۱ استان را دستخوش آسیب کرده است، بنابراین باید براساس تاسیسات موجود در استان‌ها میزان تسهیلات را تعیین می‌کردند تا عادلانه باشد زیرا هرچه تاسیسات موجود در هر استان بیشتر باشد تعداد پرسنل مشغول در آنها نیز بیشتر خواهد بود و برای جبران خسارت به تسهیلات بیشتری نیاز دارند. معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان گفت: بوم‌گردی‌های استان کردستان در مدت زمان کوتاهی که فعالیت خود را آغاز کرده از رونق قابل‌توجهی برخوردار شده است. به‌طوری که از سال ۹۶ که فعالیت این نوع از اقامتگاه‌ها در استان کردستان آغاز شد تعداد واحدهای فعال در سطح این استان افزایش قابل‌توجهی داشته است که علت اصلی آن این است که هر شخصی که یک مجوز برای تاسیس اقامتگاه بوم‌گردی خود دریافت کرده است چند واحد بوم‌گردی را با همان مجوز تاسیس کرده و فعالیت خود را ادامه داده است. درحال‌حاضر نیز تعداد ۲۳ مجوز برای تاسیسات بوم‌گردی به افراد ارائه کرده‌ایم که علاوه بر آن ۴۶ واحد متقاضی نیز برای دریافت مجوز وجود دارند که تا انتهای امسال پیش‌بینی می‌کنیم مجوز ۲۲ واحد بوم‌گردی دیگر را در سطح استان اعطا کرده و تعداد بوم‌گردی‌ها را به ۴۵ واحد برسانیم و پروانه فعالیت آنها را صادر کنیم. یکی از بخش‌هایی که در ایام کرونا متضرر شده و به تعطیلی منجر شدند واحدهای بوم‌گردی بودند که مانند سایر تاسیسات گردشگری استان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به دستور فرمانداری استان کرمانشاه فعالیت خود را متوقف کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار