آخرین گزارش کمیته اپیدمیولوژی کووید۱۹:

مازندران همچنان جزو استان‌های کم‌خطر از نظر ابتلا به کرونا است

۷۳ بیمار جدید کرونایی در استان بستری شدند

ساری (پانا) - درحالی که آخرین گزارش منتشر شده کمیته اپیدمیولوژی کووید19 خبر از استمرار قرارگیری مازندران جزو استان‌های با گزارش پایین در میزان بروز تجمعی موارد بیماری است، 73 بیمار جدید مشکوک به کرونا در شبانه‌روز گذشته در بیمارستان‌های مازندران بستری شدند.

کد مطلب: ۱۰۹۱۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مازندران همچنان جزو استان‌های کم‌خطر از نظر ابتلا به کرونا است

کمیته اپیدمیولوژی کووید19 در گزارشات خود، استان‌ها را بر اساس میزان بروز تجمعی موارد بیماری به سه دسته پر گزارش، با گزارش متوسط و با گزارش پایین تقسیم می‌کند و روند بیماری در آن‌ها در جدول و نمودارهای مرتبط بررسی می‌شود.

در تحلیل روند بیماری در روزهای منتهی به 23 خرداد ماه گزارش هفدهم این کمیته آمده است که در روند کشوری بیماری، تغییرات مختصر صعودی مشاهده می‌شود. روند ثبات با تغییرات مختصر صعودی در دو استان کرمانشاه و خراسان جنوبی دیده شده است. روند ثبات با تغییرات مختصر در دو استان یزد و چهارمحال و بختیاری مشاهده شد. روند صعودی یا شروع پیک در دوازده استان استان هرمزگان، زنجان، لرستان، سمنان، اصفهان، قزوین، فارس، همدان، خراسان رضوی، الربز، تهران و گیلان مشاهده شد.

این گزارش می‌افزاید که به نظر می‌رسد نه استان خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی، بوشهر، خراسان شاملی، مرکزی، کهگیلویه و بویر احمد و سیستان و بلوچستان اخیرا پیک اپیدمی را تجربه کرده‌اند. در شش استان اردبیل، ایالم، قم، مازندران ، کرمان و گلستان ناسازگاری داده‌ها اجازه تحلیل درستی از وضعیت اپیدمی را نمی‌دهد. باید مدنظر داشت که یک استان می‌تواند چندین پیک منحنی را تجربه نماید.

در جدول دسته‌بندی استان‌ها، مازندران جزو استان‌های با بروز کم است.

از سویی بر اساس اطلاعیه ستاد اطلاع رسانی فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا مازندران که امروز منتشر شد، در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و 18 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل شده‌اند که جمع بیماران جدید را به 73 بیمار می‌رساند. ظرف همین مدت 71 نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

هم اکنون 327 بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار