رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان قزوین در گفت‌وگو با پانا:

کرونا 70 درصد قنادی های قزوین را فلج کرد؛ دولت به داد ما برسد

قزوین (پانا) - رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان قزوین اعلام کرد بیماری کرونا 70 درصد قنادی های استان را فلج کرده و این مشکل برای همه قنادی ها و شیرینی فروشی های کشور اتفاق افتاده است.

کد مطلب: ۱۰۹۱۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
کرونا 70 درصد قنادی های قزوین را فلج کرد؛ دولت به داد ما برسد

نصرت اله حیدری در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تأثیر این بیماری در کاهش مشتری ها، اظهار کرد: قنادی ها و شیرینی فروشی ها 11 ماه سال را سپری می کنند تا در عید محصولاتشان را به فروش برسانند، اما عید سال 99 یکی از سخت ترین برهه ها برای این مراکز بود؛ چرا که بیماری کرونا فضایی را ایجاد کرد که قنادی ها و شیرینی فروشی ها نتوانستند محصولاتی که تولید کرده بودند، را بفرونشد.

وی افزود: سه ماه قبل از عید، قنادی ها و شیرینی فروشی ها مواد اولیه محصولاتشان همچون شکر، روغن، هل، آرد، آرد برنج و زعفران را تهیه کرده بودند و با توجه به نزدیکی عید نوروز، بسیاری از محصولاتشان نیز تولید شده بود، اما در اواخر بهمن ماه ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد و محصولات تولیدی این مراکز همه خراب و فاسد شدند.

حیدری با اشاره به وجه تمایز قنادان و شیرینی فروشی ها با سایر صنوف، گفت: شیرینی ها و محصولات تولیدی در قنادی ها به دلیل مصرفی بودن، یک تاریخ انقضایی دارند و اگر این محصولات در مدت زمان معین به فروش نرسند، خراب می شوند؛ به همین دلیل ویروس کرونا یک ضربه سنگینی به شیرینی فروشی ها و قنادی ها زد، چرا که بسته شدن مغازه ها و عدم فروش محصولات منجر به فاسد شدن محصولات تولیدی شد.

رئیس اتحادیه صنف قنادان و شیرینی فروشان قزوین با تأکید بر اینکه دولت به این صنف یاری رساند، عنوان کرد: اخیرا ثبت نامی را انجام داده ایم اما هنوز دولت هیچ کمکی را به ما نکرده و بسیاری از مراکز ما در استان قزوین تعطیل شده است.

حیدری با اعلام اینکه امسال ما در صنف قنادان و شیرینی فروشان افزایش قیمت نداشته ایم، به کاهش 70 درصدی فروش شیرینی در استان اشاره کرد و گفت: بیماری کرونا 70 درصد قنادی‌های استان را فلج کرده و این مشکل برای همه قنادی ها و شیرینی فروشی های کشور اتفاق افتاده است.

وی عدم حضور مسافران نوروزی در قزوین را نیز یکی دیگر از عوامل کاهش فروش شیرینی سنتی قزوین عنوان و بیان کرد: سال های گذشته گردشگران استقبال خوبی از شیرینی های سنتی قزوین همچون نان برنجی، قندی، نازک، نخودی، چرخی، باقلوا لوزی و پیچ و سایر محصولات سنتی ما داشتند و قنادی ها و شیرینی فروشی های قزوین به ویژه در خیابان امام(ره) و سرای سعدالسلطنه میزبان این مسافران بودند، اما ویروس کرونا مانع حضور مسافران نوروزی شد و قنادان از این بخش هم ضرر کردند.

وی در خصوص بهداشتی بودن محصولات تولیدی در قنادی ها و شیرینی فروشی ها، گفت: محصولات تولیدی در دمایی بالای 300 درجه تولید می شوند و به صورت مستمر، بهداشت مراکز ما مورد رصد قرار می‌دهد و مردم نگرانی از بابت خرید این محصولات نداشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار