میانگین روزانه موارد مثبت کرونا در آذربایجان‌غربی به ۲۲۶ مورد در روز رسید

ارومیه (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی خدمات درمانی و بهداشتی آذربایجان غربی اعلام کرد میانگین روزانه موارد مثبت سرپایی و بستری در اسفند، فروردین و اردیبهشت ۴۷ مورد بوده است در حالی که این رقم در خرداد ماه به ۲۲۶ مورد رسیده است.

کد مطلب: ۱۰۹۱۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
میانگین روزانه موارد مثبت کرونا در آذربایجان‌غربی به ۲۲۶ مورد در روز رسید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، جواد آقازاده، در ارتباط ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهور و ستاد ملی مقابله با کرونا، با بیان اینکه در جنگ فرسایشی با دشمن ناشناس هستیم و با این شرایط آینده را نمی توان پیش بینی کرد، اظهار کرد: آذربایجان غربی در خرداد ماه نسبت به ماه‌های قبل وضعیت خوبی ندارد.

وی تصریح کرد: میانگین روزانه موارد مثبت سرپایی و بستری در اسفند، فروردین و اردیبهشت ۴۷ مورد بوده است در حالی که این رقم در خرداد ماه به ۲۲۶ مورد در روز رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی آذربایجان‌غربی گفت: میزان تجمع بیماری در این سه ماه در بین ۱۰۰ هزار نفر از ۱۳۰ نفر به ۳۳۰ نفر در خرداد ماه رسیده و میزان بستری روزانه نیز از ۲۲ مورد به ۳۲.۳ مورد رسیده است.

آقازاده با بیان اینکه استان در دو هفته آینده وضعیت خوبی را نخواهد داشت، اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت بیمارستان طالقانی تکمیل شده و بیمارستان امام خمینی(ره) به عنوان دومین بیمارستان برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در بعضی شهرستانهای جنوب استان که با کردستان و آذربایجان شرقی همجوار هستند، آمار بستری و فوتی های ناشی از بیماری کرونا بیشتر است و پیش بینی می کنیم بعد از کردستان و کرمانشاه که اپیدمی را داشتند آذربایجان غربی نیز که در حال حاضر در قسمت صعودی منحنی قرار دارد تا دو هفته آینده اپیدمی را داشته باشیم و به متوسط کشوری برسیم.

وی گفت: تلاش می کنیم تا بیماری را کنترل و میزان کشندگی این بیماری را کم کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی گفت: پرسنل و کادر درمانی و بهداشتی با تمام توان در خط مقدم جنگ فرسایشی مقابله و مبارزه با بیماری کرونا تلاش می کنند، بر این اساس می توان با پرداخت معوقات پرسنل درمان می توان در ایجاد انگیزه برای ادامه مسیر قدمهایی برداشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار