مجلس آماده کمک به تیم اقتصادی دولت

تهران (پانا) - نماینده مردم مهریز در مجلس یازدهم با بیان اینکه وظیفه بانک مرکزی در تحقق شعار سال سنگین است، می‌گوید مجلس آماده کمک به تیم اقتصادی دولت در راستای بهبود وضعیت اقتصادی کشور است.

کد مطلب: ۱۰۹۱۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
مجلس آماده کمک به تیم اقتصادی دولت

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، محمدرضا صباغیان با اشاره به وظایف تیم اقتصادی دولت به ویژه بانک مرکزی برای ساماندهی وضعیت بازار، گفت: برنامه مداری مهم‌ترین اصلی است که برای کاهش نرخ تورم و ایجاد ثبات قیمتی در بازار باید مدنظر بانک مرکزی قرار بگیرد.

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ساماندهی بازار در برهه‌ای و ایجاد ثبات قیمتی در نرخ ارز از سوی بانک مرکزی نشان داد که توانمندی در این حوزه وجود دارد، افزود: با تشدید نظارت‌ها از سوی دستگاه‌های مسئول به طور حتم بهبود وضعیت اقتصادی رخ خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید ضمن نظارت بر بازار بر رسالت اصلی خود متمرکز شوند، تصریح کرد: برخی بانک‌ها در سال‌های اخیر درگیر بنگاه‌داری و خرید و فروش‌های غیرضرور شده‌اند که این مغایر با قانون است، از اینرو بانک مرکزی باید جلوی این نوع عملکردها را بگیرد.

ضباغیان با بیان اینکه در سال جهش تولید وظیفه بانک‌ها سنگین‌تر شده است، گفت: مطالبه ما از بانک مرکزی ارائه گزارشی از عملکرد بانک‌ها در حوزه کمک به تحقق شعار سال است.

وی ادامه داد: باید در گزارش بانک مرکزی مشخص باشد سهم بانک‌های مختلف در ارایه تسهیلات در راستای رونق تولید چه میزان بوده و به این ترتیب بانک‌ها رتبه‌بندی شوند.

این نماینده مردم در مجلس، با بیان اینکه مجلس یازدهم به جد پیگیر تحقق شعار سال بوده و در این راستا از نظارت بر عملکرد دستگاه‌های مختلف غافل نخواهد شد، گفت: باید سازوکارهای مشخصی برای تحقق شعار سال تدوین و طبق برنامه گام‌ها برداشته شود.

وی همچنین از آمادگی مجلس برای همکاری با دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور خبر داد و افزود: مجلس آماده کمک به دولت و تیم اقتصادی آن حتی در صورت لزوم تدوین و تصویب قانون است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار