شهید چمران نماد مدیریت جهادی، بصیرت ، معنویت و انقلابی گری

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: شهیدمصطفی چمران، نماد بصیرت، معنویت، انقلابی‌گری مدافعان حریم و حرم و الگویی ماندگار در کتاب تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

کد مطلب: ۱۰۹۱۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
شهید چمران نماد مدیریت جهادی، بصیرت ، معنویت و انقلابی گری

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد علی واقعی، صبح امروز در نشست شورای معاونین این اداره کل، تصریح کرد: طلوع فجر شنبه سی و یکمین روز خرداد ماه مصادف با سال گشت شهادت عارف واصل شهید دکتر مصطفی چمران است.

او، با بیان این مطلب که مصطفی چمران در سال ۱۳۱۰ و در تهران متولد شد، اظهار کرد: این مرد مجاهد پس از بدست آوردن مدارج بسیار عالی تحصیلی در داخل و خارج از کشور به لبنان سفرکرد و به همراه امام موسی صدر جنبش امل را بنیان گذاری و علاوه بر شرکت در مبارزه بر علیه غاصبین، نسبت به رسیدگی به ایتام نیز همت گماشت.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، افزود: چمران پس از انقلاب به ایران آمد و با خلوص نیت در سمت های مختلف نسبت به انجام تکلیف الهی خود نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد عمل شد و با شروع فعالیت های گروهک های ضد انقلاب در غرب کشور به آن مناطق عزیمت کرد.

دبیرشورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص این شهید والا مقام؛ تجلیل از شهید چمران را تجلیل از اسلام ناب و ترویج شیوه های اسلامی دانست و یادآور شد:تلاش های فراموش نشدنی این مبارز راه حق؛ با عوامل خود فروخته و مزدور نظام سلطه فراموش شدنی نیست.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به چهل سالگی حماسه ی دفاع مقدس در عرصه ی جهاد اصغر و نبرد سخت، ابراز داشت: در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی چمران های زیادی به جبهه ها شتافته و پس از خلق حماسه های بسیاردرخون خود غلطیدند تا راه گم نشود؛ اما این تمام ماجرا نیست بلکه دفاع و نبرد با زیاده خواهی دشمنان در میادین فرهنگی، اعتقادی، سیاسی، اقتصادی و نظامی همچنان ادامه داشته و دارد.

واقعی اضافه کرد: رویکردها و اندیشه‌های والای چمران ها، فهمیده ها، بهنام محمدی ها، باکری ها، حججی ها و سیدالشهدای جبهه ی مقاومت حاج قاسم سلیمانی نباید در کوران حوادث و رخدادها،غبار فراموشی گرفته بلکه باید با درایت و بصیرت معلمان؛ این پرچمداران عرصه اندیشه و فرهنگ ؛ برای همیشه بر لوح سینه ی آینده سازان انقلاب نقش بسته و سینه به سینه منتقل شود.

او، شهید چمران را الگویی ممتاز و آموزنده برای نسل جوان و مجاهدان عرصه‌های دفاع و پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی قلمداد و خاطر نشان کرد: با گذشت 38سال از عروج آن شهید ارجمند، در 31 خرداد 61؛ مطالعه در ابعاد و زوایای شخصیتی و زندگی پرفروغ شهید چمران برای اقشار و آحاد مردم ایران به ویژه نسل جوان و آینده ساز این نظام مقدس ، عبرت ‌آموز و راهگشا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار