رصد 34 جایگاه سوخت قزوین برای رعایت پروتکل های بهداشتی

قزوین (پانا) -پروتکل های مبارزه با ویروس کرونا، در 34 جایگاه سوخت شهرستان قزوین رصد شد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
رصد 34 جایگاه سوخت قزوین برای رعایت پروتکل های بهداشتی

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قزوین، بهروز پورارجمند، کارشناس مسئول واحد بهداشت حرفه ای قزوین با اعلام این خبر، با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا جایگاه‌های سوخت از محتمل ترین مکان های آلوده به این ویروس محسوب می شوند، گفت: بر این اساس، 134 بازدید از 32 جایگاه سوخت در سه مرحله انجام و رعایت پروتکل های بهداشتی رصد شد.

صدور اخطار بهداشتی برای مسؤولان شش جایگاه

وی با بیان اینکه با اجرای مرحله دوم مبارزه با ویروس کرونا توسط ستاد ملی مبارزه با این بیماری، ضمن پیگیری و نیز تماس‌های تلفنی متعدد با کلیه جایگاه های سوخت شهرستان قزوین، این جایگاه ها در سامانه سلامت مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ثبت نام و کد رهگیری دریافت کردند، اظهار کرد: کارشناسان واحد بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت شهرستان قزوین هم ضمن بازدید از جایگاه‌های سوخت و ارائه آموزش در خصوص نحوه ضدعفونی دست و سطوح، فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم دریافت وجه به صورت نقدی و استفاده از وسایل حفاظت فردی، برای شش جایگاه که پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگرفته بودند و موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کردند، اخطار بهداشتی صادر کردند.

جایگاه های سوخت متخلف تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند

کارشناس مسؤول واحد بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت شهرستان قزوین اذعان کرد: با توجه به بازدید کارشناسان و گزارش عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی از جایگاه‌های سوخت، برای تأکید بیشتر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با مشارکت و همراهی حسین جوکار، رییس ناحیه مرکزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی قزوین برای دو جایگاه‌ مُتخلف دستور پلمب صادر شد.

وی اضافه کرد: به مدیران این جایگاه ها تأکید شد، اگر پروتکل های بهداشتی توسط آن ها رعایت نشود؛ صاحبان این جایگاه ها به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

پورارجمند خاطر نشان کرد: این مرکز ضمن بازدید مستمر تا پایان بازه زمانی شیوع بیماری کرونا، با جدیت بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط این جایگاه ها نظارت خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار