گردهمایی مجازی شکوفایی و خلاقیت در البرز کلید خورد

کرج (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کردکه سومین گردهمایی شکوفایی و خلاقیت سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانش آموزان کشور امروز شنبه به صورت مجازی در این استان کلید خورد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
گردهمایی مجازی شکوفایی و خلاقیت در البرز کلید خورد

به گزارش ایرنا، مهریار کرمی با اشاره به اینکه قطب کشوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی پژوهش سراهای دانش آموزی کشور در پژوهش سرای ملاصدرا آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج مستقر است،خاطرنشان کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا، کارگاه های آموزشی به صورت مجازی برای بیش از یک هزار نفر از دانش آموزان پایه نهم و دهم ۲۱ استان برگزار می شود.

وی عنوان این کارگاه ها را آشنایی با سلول های بنیادی، کار در آزمایشگاه سلول بنیادی، کار با حیوانات آزمایشگاهی، استخراج سلول بنیادی از مغز استخوان و کشت آن، پاساژ و شمارش سلول، فریز و دفریز، مهندسی بافت، کشت بافت گیاهی، مقاله نویسی و ایده یابی و اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی ذکر کرد.

کرمی تصریح کرد: این کارگاه ها با همکاری ستاد ترویج و توسعه سلول‌های بنیادی و تحت نظر معاونت آموزش متوسطه از ۳۱ خرداد تا چهارم تیر ماه ۹۹ به مدت ۱۵ ساعت و با مشارکت استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهار محال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، لرستان، مازندران، هرمزگان، همدان، شهرستان های تهران و فارس تشکیل و اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: پژوهش‌سرای دانش آموزی ملاصدرا از زمان تشکیل این قطب در استان به منظور آمادگی دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات و جشنواره های ملی، هرساله اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی می کند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز تعامل دوطرفه با اساتید، آموزش تکنیک های کار در آزمایشگاه سلول های بنیادی با استفاده از فیلم، ارتباط با بزرگان این رشته را از جمله ویژگی‌های برجسته این برنامه عنوان کرد.

وی تاکید کرد: پژوهش سرای ملاصدرا بیش از ۳۰۰ دقیقه فیلم آموزشی برای این وبینار تهیه کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار